دانایی گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۹ و ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در استان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 10 December 2020

به گزارش تابناک سمنان دانایی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با بیان اینکه بر طبق ابلاغیه وزارت کشور، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد گفت: در دوره گذشته ۶۵۰ نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و ۲هزار و ۵۷ نفر نیز داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری در استان ثبت نام کردند.

او افزود: بر اساس زمانبندی تعریف شده، ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۹ و ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در استان آغاز خواهد شد.

دانایی ادامه داد: به واسطه شیوع کرونا در کشور و استان، شرایطی خاصی بر کشور حاکم است که تمهیداتی نیز به همین واسطه برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات اندیشیده خواهد شد.

او گفت: دریافت گواهی عدم سوء پیشینه یکی از الزامات ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی است که لازم است تا اطلاع رسانی گسترده و مطلوب در این خصوص صورت گیرد و شرایط را باید به گونه ای مهیا کنیم تا دسترسی آسان برای تمامی افراد داوطلب عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی از دورترین نقاط روستایی استان تا نزدیک ترین نقاط شهری آن فرآهم باشد و تسهیل گری در امور صورت گیرد.

دانایی گفت: بر اساس ابلاغیه صادر شده، بیش از ۳ ماه نباید از اعتبار گواهی های عدم سوء پیشینه صادر شده برای افراد داوطلب عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گذشته باشد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان ادامه داد: به همین واسطه و با عنایت به تفاوت زمانی در فرآیند آغاز ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و همچنین داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری نیز از تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹ ، می توانند نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند و دواطلبان برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به منظور عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی، باید نسبت به دریافت کد ثنا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سرتاسر استان، اقدام کنند.

دانایی با بیان اینکه مدارک لازم به جهت صدور کد ثنا در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، تلفن همراه با حضور شخص متقاضی است ابراز داشت: همچنین افرادی که پیش از این نسبت به دریافت کد ثنا اقدام نمودند، برای صدور درخواست گواهی عدم سوء پیشینه، می توانند به سایت سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی(ثنا) به آدرس www.sana.adliran.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند و پس از طی مدت زمان تعیین شده ، برای دریافت اصل گواهی ممهور به مُهر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به این دفاتر مراجعه کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار