کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با رویکرد تحکیم بنیان خانواده به همت کمیته امور بانوان و خانواده و با حضور جمعی از بانوان ادارات شهرستان نوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 08 September 2015
 به گزارش تابناک مازندران کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با رویکرد تحکیم بنیان خانواده به همت کمیته امور بانوان و خانواده و واحد امور اجتماعی فرمانداری نوشهر و شورای هماهنگی امور بانوان مدیران صنعت برق استان مازندران با حضور جمعی از بانوان ادارات شهرستان نوشهر برگزار شد.
در این کارگاه دکتر سلیمانی با بیان اینکه مدرسه، خانواده و جامعه را سه عنصر طلایی نامید که در موفقیت یک جامعه نقش دارند، اظهارکرد: در روابط زن و شوهر، زن نقش اول را در تحکیم بنیان خانواده برعهده دارد.
وی با بیان اینکه در تربیت فرزند، پدر نقش اساسی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: در تربیت فرزندان نقش مادر و پدر مساوی است و فقط اولویت‌ها تفاوت دارد که اولویت اول با پدر است.
این مشاور خانواده با بیان اینکه در تربیت فرزندان پدر نقش حمایت‌کننده و مادر به‌عنوان مجری تربیت است، دو ویژگی اقتدار و حمایت‌کننده را برای پدر در تربیت فرزند بسیار موثر دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌های تک‌فرزندی، یادآورشد: پدیده تک فرزندی را که رواج آن در یک دهه اخیر در جامعه ما آغاز شده است، پدیده‌ای بسیار بد و کشنده برای خانواده‌ها است و پیامدهای غیرقابل جبرانی را به بار می‌آورد.
سلیمانی بیان کرد: کودکان تک‌فرزند از حمایت بیشتری در خانواده برخوردار هستند و بر همین اساس تحمل مشکلات و ناکامی‌ها در او پایین است؛ فلذا بسیار شکننده و آسیب‌پذیر هستند و نمی‌تواند ناامیدی‌ها و فشارهای روانی را تحمل کنند.
وی همچنین به نقش پدربزرگ و مادربزرگ در تربیت فرزندان اشاره کرد و اذعان کرد: در تربیت فرزندان نقش پدربزرگ و مادربزرگ باید به‌صورت غیرمستقیم باشد.
این مشاور خانواده در پایان تاکید کرد: به‌دلیل تفاوت در زمان تربیت و آموزش پدربزرگ و مادربزرگ، پدر و مادر باید نقش اصلی را در تربیت فرزند به‌عهده داشته باشند.
نقل از نوشهر انلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار