رئیس کانون زنان بازرگان مازندران گفت: منطقه آزاد به عنوان یک طرح قابل اجرا می تواند با ایجاد اشتغال، ارزآوری، تسریع و تسهیل روند تجارت بر روی رونق اقتصاد استان تاثیر مثبت بگذارد.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 06 October 2020

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران گفت: منطقه آزاد به عنوان یک طرح قابل اجرا می تواند با ایجاد اشتغال، ارزآوری، تسریع و تسهیل روند تجارت بر روی رونق اقتصاد استان تاثیر مثبت بگذارد.

مریم نصیری خلیلی در گفت و گو با ایسنا، تشکل اقتصادی زنان با اتاق‌های بازرگانی کشور را امری مهم برشمرد و اظهارکرد:انجمن زنان بازرگان، در واقع، تنها تشکل رسمی زنان بازرگان و کارآفرین است که در زمینه تجارت، صادرات و واردات و کسب و کار فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای اصلی کانون زنان بازرگان را بانوانی تشکیل می‌دهند که کارت بازرگانی یا کارت عضویت در اتاق‌های بازرگانی دارند و صاحب کسب و کار هستند، افزود: علاوه بر اعضای اصلی، خانم‌هایی که متمایل به ورود در حوزه کسب و کار هستند، می توانند از مشاوره و خدمات کانون زنان بازرگان، استفاده کند.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، کانون زنان بازرگان با شبکه سازی و مدیریت محصولات به بانوان علاقه مند ورود به بازار کسب و کار در زمینه دسترسی به بازار هدف، یاری می‌رساند.

نصیری منطقه آزاد اقتصادی را به عنوان یک عامل موثر بر اقتصاد و اشتغال استان برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر، مشکلات و دغدغه هایی در استان وجود دارد که مسئولین در تلاش برای پیگیری آن ها هستند؛ به‌همین دلیل نمی‌توان بر روی هدف خاصی اولویت بندی کرد.

وی افزود: اما منطقه آزاد به عنوان یک طرح قابل اجرا می تواند با ایجاد اشتغال، ارزآوری، تسریع و تسهیل روند تجارت بر روی رونق اقتصاد استان تاثیر مثبت بگذارد.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران در مورد اثرات مثبت اقتصادی ایجاد منطقه آزاد برای استان مازندران گفت: قوانین منطقه آزاد با تشویق تجار و صاحبان کسب و کار، به وسیله حذف تعرفه های مالیاتی و آسان شدن مراودات اقتصادی چون واردات و صادرات، سبب گسترش سرمایه گذاری خارجی، دستیابی به فناوری و در نهایت رونق اقتصادی و به دنبال آن فرصت‌های شغلی می شود.

نصیری بندر امیرآباد را بستر مناسبی برای احداث منطقه آزاد دانست و اظهارکرد: استان مازندران به ویژه بندرامیرآباد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه آزاد اقتصادی را دارد.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران با اشاره به مشکلات تعرفه های گمرکی و سردرگمی های ارزی که اخیرا تجار و گمرکات را درگیر خود کرده است، گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات سامانه ارز، فعالان حوزه واردات و صادرات دچار سردر گمی شده اند.

وی گفت: باایجاد منطقه آزاد، تعرفه های گمرکی حذف شده و روند صادرات و واردات که در گمرکات تسریع می شود.

نصیری افزایش هزینه های مازاد بر تولید محصول که سبب افزایش قیمت کالا می شوند را دغدغه بسیاری از تجار دانست و بیان کرد: تاسیس منطقه آزاد در استان مازندران، به دلیل قوانین خاص این منطقه اقتصادی، مانند برداشته شدن بسیاری از تعرفه های گمرکی و مالیاتی، سبب کاهش هزینه ها و در نتیجه، کاهش قیمت محصول می شود.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران تصریح کرد: از طرفی کاهش قیمت محصول، سبب افزایش فرصت رقابت بین رقبا در بازارهای هدف می شود.

وی با تاکید بر این که اتحاد میان شهرها و شهرستان های استان مازندران عامل مهمی در تحقق اهداف استان است، افزود: ما باید مازندرانی یکپارچه داشته باشیم؛ به طوری که منافع در سطح استان در نظر گرفته و اهداف به صورت استانی دنبال شود تا نتیجه اثربخش باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار