کد خبر: ۸۹۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 10 September 2020

 

 ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در آستانه پرداخت شد

رشت-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توسعه بخش میکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شده است.

مسعود  امیربنده ای روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۰ نفر از متقاضیان این تسهیلات را دریافت کرده اند افزود: این میزان تسهیلات در زمینه تهیه ، تامین و تجهیز  ۶۳ دستگاه از انواع ماشین آلات کشاورزی پرداخت شد.

وی با اشاره به  تداوم پرداخت این  تسهیلات در شهرستان  یادآور شد : سال گذشته نیز به منظور توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان ،  ۱۷۷ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال تسهیلات بابت خرید ۳۹۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی توزیع شده است.

به گفته امیربنده ای هم اکنون این شهرستان از وجود ۸۴۰ دستگاه کمباین ، ۸۱۰ دستگاه تراکتور ، ۸۲۰ دستگاه ماشین نشاء کار و ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه تیلر بهره مند است.

وی در ادامه تسهیل در عملیات  کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را از اهداف توسعه بخش مکانیزاسیون عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی ، رونق تولید و افزایش درامد کشاورزان را به همراه دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

این منطقه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی گیلان از وجود حدود ۳۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی شامل برنج ، بادام زمینی ، چای ، انواع محصولات باغی و صیفی جات بهره مند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار