دبیر متناظر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک استان قزوین گفت: واکسیناسیون بیشترین تاثیردر کاهش مرگ و میر بویژه مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت را داشته است.
کد خبر: ۸۹۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 03 September 2020

 

 

پوشش 100 درصدی واکسیناسیون کودکان در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین صدیقه ربیعی دبیر متناظر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک استان قزوین اظهار کرد: تمام کودکان استان قزوین علیه ده بیماری هدف و عدم افت برنامه تحت پوشش 100 درصدی واکسیناسیون کودکان قرار گرفتند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف قریب به 1200نفر از حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعم از بهورزان، مراقبین سلامت، کارشناسان و پزشکان  در سطح 473 واحد بهداشتی و درمانی تلاش بی وقفه و ایثارگرانه داشته و موجب گردیدند علی رغم همه گیری کرونا در سطح کشور، استان قزوین از بعد پوشش واکسیناسیون کودکان دچار افت نشده و پوشش 100 درصدی داشته باشد.

ربیعی در ادامه به اهمیت نقش واکسیناسیون در تامین سلامت کودکان اشاره کرد وافزود واکسیناسیون نقش شگرفی در سلامت جامعه ایفا کرده به گونه ای که پس از تامین آب آشامیدنی سالم ، واکسیناسیون بیشترین تاثیردر کاهش مرگ و میر بویژه مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت را داشته است بنابراین می توان گفت ایمن سازی یکی از موثرترین روش های پیشگیری از بیماریهای دوران کودکی است.

مدیر کل امور زنان و خانواده در پایان از زحمات بی وقفه و تلاش های ایثارگرانه متولیان این امر در جهت حفظ سلامت کودکان استان تشکر و قدردانی نمود.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار