کد خبر: ۸۹۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 29 August 2020

 

حسینیه سیار در آستارا راه‌اندازی شد

آستارا - ایرنا - جمعی از عزاداران حسینی با توجه به محدودیت برگزاری آئین‌های سوگواری در مساجد به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، در خیابان‌های این شهرستان حسینیه سیار راه‌اندازی کردند.

 دبیر ستاد امور مساجد آستارا روز شنبه در حاشیه حرکت حسینیه در این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: حسینیه متشکل از خودرو، بلندگو و جمعی از سینه زنان است و با حرکت از مقابل سپاه تا میدان مصلی برنامه عزاداری اجرا کرد و برخی از کسبه و بازاریان نیز با تعطیلی موقت محل کسب و کار خود، با حسینه همراهی کردند.

جمشید مهدوی افزود: عصر و غروب امروز عزاداری تاسوعای حسینی در رو به روی برخی مساجد و تجمع عزاداران در روز عاشورا در محوطه بقعه امام زادگان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نماز ظهر عاشورا در محوطه مساجد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد و توزیع غذای نذری و علم گردانی در تاسوعا و عاشورا ممنوع است.

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد آستارا افزود: تاکنون آئین های سوگواری امام ‌حسین (ع) در شهرها و روستاهای آستارا با رعایت موازین بهداشتی مدنظر ستاد مبارزه با کرونا برگزار شده است.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، محدودیت هایی در همه بخش های جامعه از جمله در آئین های مردمی ایجاد کرده است و مسئولان برای مقابله با شیوع ویروس آن، بر رعایت بهداشت تاکید می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بیش از ۱۰۰ مسجد و هیات مذهبی در آن فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار