رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی استان در چهارماهه نخست سال ۹۴جاری با افزایش ۲۸ درصدی روبرو بوده است.
کد خبر: ۸۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 05 September 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، محمد محمدپور عمران افزود: صادرات فرآورده‌های لبنی در چهارماهه سال ۹۴ بیش از ۸۸ میلیون دلار بوده که با افزایش حدود ۲۰ میلیون دلاری شاهد رشد ۲۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است .

وی همچنین افزود: ازلحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده‌های لبنی در چهارماهه سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است بطوریکه از رقم ۴۹ هزار و ۹۴۷ تن به ۶۵ هزار و ۲۵۹ تن افزایش یافت.

وی گفت: محصولات و فرآورده‌های لبنی استان به کشورهای عراق، کویت و عربستان که مهم‌ترین بازارهای هدف استان در این بخش هستند و همچنین به کشورهای حاشیه دریای خزر و غیره صادر شد.

محمد پور عمران با اشاره به این موضوع که صنعت لبنیات در کشور و استان به‌عنوان یکی از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی بوده که نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی ایفا می‌ کند، اظهار داشت: با توجه به رفع مشکل صادرات این محصول به روسیه و اخذ مجوز صادرات انتظار داریم شاهد رشد صادرات محصولات شرکت کاله و یا شرک‌های صادراتی مشابه در استان در باقی‌مانده سال جاری باشیم.                                     

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار