رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه عملیات احداث سه بند خاکی در حوزه دهملا آغاز شد، گفت: این سه بند خاکی در هربار وقوع سیلاب دو هزار مترمکعب حجم آب را کنترل خواهند کرد.
کد خبر: ۸۸۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 19 August 2020

عملیات احداث ۳ بند خاکی در حوزه دهملا شاهرود آغاز شد

به گزارش تابناک سمنان: محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه عملیات احداث سه بند خاکی در حوزه دهملا شاهرود آغاز شد، ابراز داشت: اعتبارات لازم برای اجرای این بندهای خاکی در روستاهای دهملا، حداده و کلاته ملأ شاهرود از محل صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود.

وی میزان اعتبار این سه پروژه را حدود ۱۶ هزار و ۲۴۳ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: حجم عملیات خاکی این سه بند خاکی ۶۲ هزار و ۶۰۰ مترمکعب و حجم عملیات سرریز سنگ و ملات این سه بند خاکی ۸۶۰ متر مکعب است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه بندهای آبخیزداری و آبخوان‌داری موجب کنترل سیلاب‌ها می‌شود، ابراز داشت: این سه بند خاکی در هربار وقوع سیلاب دو هزار مترمکعب حجم سیلاب را کنترل خواهند کرد.

کشاورزیان بابیان اینکه در نهایت سود اجرای پروژه‌های آبخیزداری به نفع مردم حاشیه این مناطق است، در ادامه تصریح کرد: افزایش زمان تمرکز برای جلوگیری از تخریب در پایین دست این بندها و تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی از دیگر مزایای اجرای پروژه‌های احداث بند خاکی و سنگ و ملات است.

وی افزود: با توجه به اینکه وقوع سیلاب‌های مخرب بروز خسارات مالی و جانی را به دنبال دارد لذا اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به نظر می‌رسد که بتواند از این حوادث تلخ و جبران ناپذیر به‌خوبی جلوگیری کرده و باعث پیشگیری از فرسایش و هدر رفتن خاک حاصلخیز کشاورزی شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار