جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی:
تابناک : جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران طرفدار صلح و دوستی است و ما نیز در دفاع از آرمان‌های نظام تا پای جان ایستاده‌ایم و به تهاجمات دشمن پاسخی کوبنده خواهیم داد.
کد خبر: ۸۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 04 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، امیر علیرضا برخور پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت با اشاره به پیام این رزمایش گفت: این رزمایش با پیام صلح و دوستی در منطقه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طرفدار صلح و دوستی است و ما نیز در دفاع از آرمان‌های نظام تا پای جان ایستاده‌ایم و به تهاجمات دشمن پاسخی کوبنده خواهیم داد.

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به جزئیات منطقه برگزاری این رزمایش بیان داشت: این رزمایش در 2 منطقه تحرک هوایی به وسعت 400 هزار کیلومتر برگزار می‌شود.

وی افزود: منطقه عمومی این رزمایش در شهرستان نائین اصفهان و منطقه هدف به وسعت 7000 کیلومترمربع در منطقه انارک اصفهان است.

امیر برخور با اشاره به نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش اظهار داشت: نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش از پایگاه‌های شمال، شمال غرب، جنوب و سه پایگاه مرکزی ایران هستند.

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: جنگنده‌های مورد استفاده در این رزمایش توسط متخصصان داخلی بهینه‌سازی شده است، این جنگنده‌ها توسط بمب‌های هدایت‌شونده و راکت‌ها، اهداف زمینی را مورد هدف قرار خواهند داد، اهداف متحرک نیز توسط موشک‌ها که با هواپیما حمل می‌شوند مورد هدف قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان جزئیات این رزمایش اظهار داشت: در روز اول رزمایش شناسایی اهداف به صورت تصویری و تلویزیونی صورت می‌گیرد و نتایج آن تجزیه تحلیل‌ شده و در روزهای بعدی رزمایش مورداستفاده قرار می‌گیرند ضمن اینکه در طول برگزاری رزمایش چند رزمایش دیگر به صورت لایه به لایه برگزار می‌شود.

امیر برخور افزود: در بعد بهداشت و درمان در طول برگزاری رزمایش در نائین و انارک اقدامات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه خواهد شد.

جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: در این رزمایش همچنین جنگ‌های الکترونیکی و دفاع الکترونیکی صورت می‌گیرد، که در جنگ‌های الکترونیکی اقدام به انحلال، آفند و دفاع الکترونیکی خواهیم کرد.

وی سپس به بیان ویژگی‌های این رزمایش پرداخت و افزود: از ویژگی‌های این رزمایش می‌توان به انجام رزم هوایی با بهره‌گیری از عوارض زمینی، طراحی اهداف به‌صورت ماکت بر اساس اهداف واقعی، ایجاد دالان امن الکترونیکی و انجام عملیات غیر وابسته اشاره کرد.

امیر برخور تأکید کرد: در این رزمایش کوبندگی، سرعت، دقت و صلابت از نکات حائز اهمیت است.

گفتنی است پنجمین رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا و به مدت 3 روز در اصفهان آغاز می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :