اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 20 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۸۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 11 August 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 20 مرداد ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این زارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 20 مرداد بشرح زیر است :

 

کشف کلاهبرداری میلیاردی در مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 2 کلاهبرداری اینترنتی و کشف کلاهبرداری 18 میلیارد و 660 میلیون ریالی در شهرستان قائم شهر خبر داد . 

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به مراجع انتظامی قائم شهر، مبنی بر کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد و 77 میلیون ریال در پی خرید اینترنتی غلات و خوراک دام و طیور، موضوع در دستور کار پلیس فتا  قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: متهمان با درج آگهی فروش غلات در یکی از شبکه های مجازی با استفاده از خطوط ارتباطی جعلی و جلب اعتماد مال باختگان از آنان  کلاهبرداری می کردند.

سردار میرزایی، خاطرنشان کرد: پس از پی جویی های فنی ماموران 2 کلاهبردار حرفه ای اهل استان های خراسان رضوی و البرز که در شهرستان قائم شهر سکونت داشتند را شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از منزل آنان که به صورت استیجاری در آن سکونت داشتند چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و سیم کارت با نام های مختلف کشف شد.

وی، اظهار داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری از 11 نفر از شهروندان در مجموع به مبلغ 18 میلیارد و 660 میلیون ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به مردم توصیه کرد: در معاملات تجاری و خرید و فروش کالا در فضای مجازی و حقیقی مراقب افراد شیاد و کلاهبردار باشند و در خرید های اینترنتی حتما از سایت های مجاز استفاده کنند.

 

حادثه رانندگی با 3 کشته و 4 مصدوم در بابل 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از وقوع حادثه رانندگی با 3 کشته و 4 مصدوم در شهرستان بابل خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر ساداتی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در جاده قدیم آمل به بابل، ماموران پاسگاه انتظامی "لاله آباد" بابل به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه، ساعت یک و 50 دقیقه بامداد امروز به وقوع پیوست، گفت: در این حادثه،  یک خودروی پژو 206 با یک خودروی تیبا با 6 سرنشین برخورد کرد که 3 نفر از سرنشینان خودروی تیبا به علت شدت صدمات و جراحات وارده جان باختند .

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین راننده خودروی پژو 206 و 3 سرنشین دیگر خودروی تیبا نیز مجروح که توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، با بیان این که علت تامه این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: رانندگان عزیز بایستی ضمن رعایت هشدار های انتظامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند.#

 

-----------------------------------------------------------

 

3 مصدوم در انفجار کپسول گاز CNG در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از انفجار کپسول گاز cng یک خودرو وانت نیسان و مصدوم شدن 3 نفر در این حادثه خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع " اظهار داشت : در پی وقوع انفجار در یکی از جایگاه های عرضه سوخت در شهرستان نکا، بلافاصله تیم های امدادی و انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا افزود: برابر بررسی های به عمل آمده در این حادثه یک خودرو وانت نیسان که در حال سوختگیری بود به دلایل نامعلومی دچار انفجار شد.

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: بر اثر این حادثه یکی از اپراتورهای جایگاه سوخت و 2 نفر دیگر که در محل حضور داشتند مصدوم و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه گفت: علت تامه این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

 

--------------------------------------------------------------

 

حادثه رانندگی با یک کشته و 5 مصدوم در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از وقوع حادثه رانندگی با یک کشته و 5 مصدوم خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصرعلی صفرپور" اظهار داشت : در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور روستایی"آکند" ساری، ماموران انتظامی بخش "فرح آباد" به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه که ساعت حدود 2 بامداد امروز به وقوع پیوست یک خودروی سواری پژو 206 با 6 سرنشین مرد از مسیر خود منحرف و واژگون شد.

این مقام انتظامی افزود: در این حادثه، یکی از سرنشینان این خودرو در دم جان باخت و 5 سرنشین دیگر آن مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در خاتمه گفت: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

 

-----------------------------------------------

 

کشف 7 تن کود شیمیایی قاچاق در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 7 تن و 500 کیلوگرم کود شیمایی قاچاق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 5 سارق حرفه ای و کشف 12 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان شدند.

سرهنگ جعفری، در ادامه اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ورود و عرضه انواع کالاهای قاچاق ماموران پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک انبار نگهداری کالای قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی کالا در این شهرستان شدند.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی در بازدید از محل مورد نظر 7 تن و 500 کیلوگرم انواع کود شیمیایی قاچاق به ارزشی بالغ بر 180 میلیون ریال کشف شد.

جعفری از شناسایی و دستگیری 6 خرده فروش مواد مخدر در اجرای این طرح خبر داد و بیان داشت: ضمن کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر در این عملیات، متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

-------------------------------------------------

 

دستگيري سارق منزل با 7 فقره سرقت در نوشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري سارق منزل و كشف 7 فقره سرقت از وی در این شهرستان، خبر داد. 

سرهنگ " قاسم محمدی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان نوشهر، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: ماموران گشت خودرويي کلانتری 12 در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی فردی را در حال سرقت دستگير کردند.

سرهنگ محمدی ، تصریح کرد: متهم در بازجوئي به عمل آمده به 2 فقره سرقت از اماكن خصوصي و 5 فقره سرقت منزل اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده با حکم مرجع قضائي روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر در خاتمه به شهروندان، توصيه کرد: هشدارهای پلیسی را در مورد پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.

 

------------------------------------------------------

 

دیدار سردار میرزایی با خانواده معظم شهید"بخشوده" در ساری 

فرمانده انتظامي استان مازندران در دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر "قنبر بخشوده" ، گفت: خانواده های شهداء و جانبازان با صبر واستقامت خود از اجر و منزلت بالایی در پیشگاه خداوند متعال برخوردارند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور دلجویی از خانواده های معظم شهدا، سردار مرتضی میرزایی با خانواده های معظم شهید جاویدالاثر قنبر بخشوده در شهرستان ساری دیدار و از آنان دلجویی کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در این دیدار با اشاره به اين که خانواده شهدا از جايگاه و منزلت بالايي برخودار هستند، بیان داشت: خانواده شهداء با صبر واستقامت خود باعث افزایش هر چه بیشتر منزلت خود در پیشگاه خداوند متعال می شوند.

سردار میرزایی با بیان این که اميدواريم ما نيز پیروان حقیقی شهيدان گرانقدر باشيم تا عظمت و عزت کشورمان را به مراتب بالاتر ببریم ، تصریح کرد: دشمنان اسلام بدانند كه ملت عزیز کشور ما در راه اسلام و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی هم برای لحظه ای از آرمان های خود عقب نشینی نخواهند کرد

فرمانده انتظامی استان در ادامه دیدار با خانواده های معظم شهدا را ادای دين به ارزش ها و آرمان هاي والاي انقلاب دانست و گفت: دفاع از آرمان هاي انقلاب و مسير پرافتخاري که شهدا و جانبازان درآن پاي نهادند وظيفه است که به دوش ما نهاده شده است.

 

--------------------------------------------------

 

برخورد قاطعانه پلیس با متجاوزان به منابع ملی 

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از برخورد قاطع پلیس با متجاوزان منابع ملی و کشف 105 تن چوب آلات جنگلی قاچاق خبر داد . 

سرهنگ"گنجیان مقدم " در گفت‌ وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: منابع طبیعی از ثروت های خدادادی است و در ردیف حقوق عامه محسوب شده و پلیس به منظور حفاظت و حراست از آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: ماموران انتظامی کلانتری ها ، پاسگاه ها و یگان امداد سطح استان در این راستا موفق به کشف بیش از 105 تن چوب جنگلی قاچاق در ماه گذشته شدند.#

وی تصریح کرد: 80 فقره پرونده در این رابطه تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفته است.

سرهنگ گنجیان مقدم همچنین با اشاره به این که هرگونه برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه های استان و تخریب محیط زیست ممنوع است و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد ، افزود: در ماه گذشته 8 متهم در این رابطه توسط ماموران کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند .

وی همچنین از کشف 70 قطعه پرنده حفاظت شده خبر داد وگفت: فرصت طلبان در این حوزه با شکار و فروش غیرمجاز سبب تخریب محیط زیست و نابودی حیات وحش و انقراض گونه های کمیاب می شوند.

این مقام انتظامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش گرمای هوا و وجود شاخ و برگ هاي خشک درختان در جنگل به شهروندان هشدار داد: براي پيشگيري از حريق از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع جدا خودداري کنند.

رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتی که در رابطه با سودجویان و غارتگران بیت المال و منابع طبیعی را به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی مجرمان اقدام شود.

 

-------------------------------------------------

 

اخلاق‌مداری نکته ای حائز اهمیت در حرفه خبرنگاری 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندرن در نشست با خبرنگاران استان، گفت: در ارسال اخبار، اخلاق‌مداری باید به عنوان نکته ای حائز اهمیتی در راس امور خبرنگاران قرار گیرد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی در تجلیل از خبرنگاران استان، با اشاره به این که پلیس به دنبال ایجاد امنیت برای مردم است، گفت: در انتشار اخبار در حوزه انتظامی باید به دنبال ارتقاء احساس امنیت در جامعه بود و به گئنه ای عمل شود که مردم به نیروی انتظامی اعتماد کنند.

سرهنگ ساداتی با بیان اینکه پلیس به دنبال ارتقاء امنیت در جامعه است، اظهار کرد: تلاش معاونت اجتماعی پلیس بر این است که به کمک اخبار موثق رسانه‌ها به جامعه انتقال یابد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان این که مردم با اخبار رسانه‌ ها در ببیشتر امورات روزمره خود تصمیم‌گیری می‌کنند، افزود: بازخورد اخبار هم مهم است.

ساداتی همچنین خاطر نشان کرد: فرهنگ‌ سازی و ایجاد امنیت برای کاهش جرایم یکی از وظایف معاونت اجتماعی پلیس است.

وی در ادامه اظهار داشت: براساس برآورد های انجام شده در معاونت اجتماعی استان، نزاع و درگیری فردی، گرایش به اعتیاد صنعتی، سرقت منزل، بدحجابی، اختلاف و نابسامانی خانوادگی از جرایم اولویت دار استان است.

ساداتی با اشاره به اثرات مهم وجود احساس امنیت در جامعه، خاطرنشان کرد: تاثیر امنیت روانی از خود امنیت مهم است و در بخش اخبار باید بدانیم که خبر بد و منفی موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و در این زمینه حساسیت لازم در انتشار خبر الزامی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان این که باید اخلاق‌ مداری نکته ای حائز اهمیت در حرفه خبرنگاری است، گفت: باید با تدبیر درست در انتشار اخبار امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

خبر: سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار