ورزشکاران مازندرانی در افتخارات و کسب مدال سهم به‌سزایی در موفقیت ورزش کشور دارند و در پنج ماه نخست سال 94 نیز ورزشکاران مازندرانی موفق به کسب 89 مدال جهانی و آسیایی شدند.
کد خبر: ۸۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 04 September 2015
به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ورزشکاران مازندرانی در معیت تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف در افتخارات و کسب مدال سهم به‌ سزایی در موفقیت ورزش کشور دارند.
مازندران قطب و سرآمد ورزش کشور محسوب می‌شود، ورزشکاران و دلاورمردان این خطه در کسب مدال و افتخارات ورزشی به‌تنهایی جور 17 استان کشور را می‌کشند که در سال‌های جاری شاهد رشد به‌ سزای ورزشکاران زن و مرد مازندرانی در کسب مدال در مسابقات جهانی، آسیایی بودیم.
در سال 91 توسط ورزشکاران مازندرانی 118 مدال جهانی و آسیایی به‌دست آمد و دو مدال توسط ورزشکاران بانوی مازندرانی کسب شد که 98 درصد سهم آقایان و دو درصد نیز سهم بانوان بود.
در سال 92 نیز توسط ورزشکاران مازندرانی 102 مدال جهانی و آسیایی کسب شد که از این تعداد 11 مدال توسط ورزشکار بانوی مازندرانی به‌دست آمد که 87 درصد سهم آقایان و 13 درصد نیز سهم ورزشکار بانو بود.
همچنین در سال 93 نیز سهم ورزشکاران مازندرانی نیز 148 مدال جهانی و آسیایی بود که بانوان موفق به کسب 20 مدال شدند که سهم آقایان 86 درصد و بانوان نیز 14 درصد بود.
در پنج ماه نخست سال 94 نیز ورزشکاران مازندرانی موفق به کسب 89 مدال جهانی و آسیایی شدند که تاکنون ورزشکاران بانوی مازندرانی موفق به کسب 13 مدال شدند که سهم آقایان 85 درصد و بانوان 15 درصد بود.
ورزشکاران مازندرانی از سال 91 تاکنون 457 مدال جهانی و آسیایی کسب کردند که 411 مدال برای آقایان و 46 مدال نیز برای بانوان بوده که در نهایت 90 درصد مدال توسط آقایان و 10 درصد مدال توسط بانوان به‌دست آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار