مقصر کمبود ماسک در قم چه کسی است؟
با فروکش کردن موقتی شیوع کرونا و بازگشایی رفته رفته اصناف، نوعی بی‌توجهی به این ویروس از سوی برخی شهروندان صورت گرفت. بی‌توجهی که منجر به افزایش دوباره پیک کرونا، این بار شدیدتر از آمارهای اسفند 98 و فروردین 99 شد. اما این بار نه از حساسیت‌های قبلی خبری بود و نه تعطیلی‌های گسترده صورت گرفت!
کد خبر: ۸۷۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴ 21 July 2020

به گزارش تابناک قم، از آغاز اسفند ماه، شیوع بیماری کرونا در قم با رشدی چشمگیر و صعودی همراه بود. به طوری که در آن زمان نه تنها چندین بیمارستان‌های قم به درمان مبتلایان این بیماری اختصاص یافت که حتی باعث شد مراکز درمانی سیار و مکان‌های نظیر ورزشگاه‌های سرپوشیده با تغییر کاربری به مکانی برای بستری بیماران مبتلا به کووید-19 اختصاص یابد.

تا زمان شیوع کرونا در کشور، شاید هیچوقت نیاز به ماسک و دیگر اقلام مرتبط بهداشتی نظیر الکل و ژل شست‌وشو به آن صورت نیاز نبود و همین باعث شد که کشور و به تبع آن شهر قم با کمبود شدید ماسک، ژل و ... مواجه شود. این شرایط باعث شد بسیاری از کسب و کارها و همچنین ادارات به حالت تعطیلی کامل و یا نیمه تعطیل درآیند و با اعمال بسیاری از محدودیت‌ها، مردم نیز خانه‌نشین شوند. مجموعه اقداماتی که باعث شد آمار شیوع بیماری تا حد قابل توجهی فروکش پیدا کند.

با این حال با فروکش کردن موقتی شیوع کرونا و بازگشایی رفته رفته اصناف، نوعی بی‌توجهی به این ویروس از سوی برخی شهروندان صورت گرفت. بی‌توجهی که منجر به افزایش دوباره پیک کرونا، این بار شدیدتر از آمارهای اسفند 98 و فروردین 99 شد. اما این بار نه از حساسیت‌های قبلی خبری بود و نه تعطیلی‌های گسترده صورت گرفت!

تنها ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در واکنش به این موضوع، طی ابلاغیه‌ای استفاده از ماسک‌های بهداشتی در ادارات را الزامی اعلام کرد که این تصمیم نیز رفته رفته سبب کمبود دوباره ماسک در قم شد. مشاهدات نیز نشان می‌دهد در بسیاری از داروخانه‌های قم، ماسک یاقت نمی‌شود.

حال جای سوال است در روزهایی که آمار بیماری کرونا در قم میل به «وضعیت سفید» داشت؛ چرا برخی مسئولین و رسانه‌های دسته جمعی در سخنان، برنامه‌ها و تبلیغات خود، نسبت به شیوع این بیماری دچار بی‌خیالی شدند!؟ گفته می‌شود روزانه 150 هزار ماسک در استان در حال تولید است. آن روزها که بسیاری از مردم نسبت به استفاده از ماسک بی اعتنا بودند؛ چرا ماسک دپو نشد که امروز دچار کمبود محسوسی نباشیم!؟

به گفته وزارت بهداشت و کارشناسان امور بهداشتی با شروع فصل سرما و همزمانی شیوع بیماری آنفولانزا و کرونا، وضعیت از آن‌چه که هست بدتر خواهد شد. آیا مسئولین استانی فکری درخصوص این موضوع کرده‌اند تا این فصل شاهد دوباره کمبودها و نگرانی شهروندان قمی نباشیم!؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار