کد خبر: ۸۷۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹ 10 July 2020

مراسمات عروسی موجب برگزاری مراسم عزا می شود / ماسک مهمترین محافظ در مقابل ویروس کرونا

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل،دکتر جلالی از مردم خواست با لغو مراسم عروسی و دیگر تجمعات در جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، کمک کار کادر بهداشت و درمان باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: براساس تحقیقات انجام شده استفاده از ماسک بیش از ۸۰ درصد از انتقال ویروس کرونا به افراد جلوگیری می کند که این امر نقش ممتازی در شکست ویروس کرونا دارد.
دکتر سید فرزاد جلالی افزود: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست بعد از اعلام وضعیت قرمز شهروندان بدون استفاده از ماسک از منازل خود خارج شوند که این امر بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل را افزایشی تر می کند.
وی بیان داشت: تعداد افرادی که در مراکز درمانی بابل به عنوان مبتلایان به کرونا بستری هستند به 159 بیمار رسیده است در صورتی که نسبت به 65 روز گذشته که به تعداد 60 بیمار بستری در کل رسیده بودیم بسیار نگران کننده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: طبیعتا بیمارستان های بابل در آمادگی کامل به سر می برند اما اگر تعداد بیمارانی که نیاز به بستری دارند به شدت زیاد شود مسلما توان کادر درمان بیمارستان ها کاهش میابد.
دکتر جلالی با ذکر این نکته که روزهای سختی بر همکاران ما گذشت، گفت: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش می دهد.
وی اذعان داشت: از مردم تقاضا می کنم که کرونا و استفاده از ماسک را جدی بگیرند. ماسک می تواند همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از 80 درصد در پیشگیری از بیماری موثر باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افروزد: ماسک باعث کاهش محسوس پخش قطره‌های تنفسی حامل ویروس شود و مانع ورود قطره‌های ریز تنفسی حامل ویروس به بینی و حلق و ریه افراد سالم شود یا از آن بکاهد و همچنین از آلوده‌ شدن بینی و دهان با دست جلوگیری می کند.
دکتر جلالی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل استفاده عمومی از ماسک جلوگیری از پخش و انتقال ویروس توسط مبتلایان یا ناقلان بی‌علامت است، گفت: ماسک فقط یکی از ابزارهای حفاظتی در برابر ویروس است و شست و شوی دستها و اجتناب از تماس با افراد مبتلا و جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع همچنان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به این نکته که باید بدانیم زدن‌ ماسک تمامی مسئله را حل نمی کند بلکه ممکن است در افراد یک ایمنی کاذب نیز ایجاد کند، گفت: اگر شهروندان برای انجام کارهای ضروری باید از منزل خارج شوند فاصله گذاری یک و نیم متری را به طور دقیق رعایت کنند و اجازه ندهند ویروس کرونا به راحتی وارد بدن آنان شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: متاسفانه برگزاری مراسم عروسی موجب شیوع بیشتر این بیماری شده است و قطعا پس از هر عروسی افرادی به این بیماری مبتلا شده اند و به مراکز درمانی مراجعه نموده اند.
وی افزود: از مردم عزیز خواهش می کنم تا مراسمات عروسی و... را لغو کنند تا موجب برگزاری مراسم عزا برای دیگران نشوند.
دکتر جلالی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین محل‌های انتقال کرونا مکانهای مسقف است و با توجه به فصل گرما یکی از توصیه های جدی ما عدم حضور در مکانهای مسقف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار