بارش شدید باران و وقوع طوفان در مرکز استان مازندران، این استان را به رودخانه سیل آسا تبدیل کرد.شدت بارش ها به حدی بود که سبب آب‌گرفتگی شدید خیابان‌ها و معابر سطح شهر بلکه سبب کاهش محسوس دید رانندگان و در نتیجه ترافیک نیمه‌سنگین به همراه کندی عبور و مرور خودروها شد.
کد خبر: ۸۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 01 September 2015

به گزارش تابناک این بارش موجب قطع درختان و سقوط آنها بر روی چندین خودروی پارک شده در خیابان‌ها، غافلگیری مسافران، سقوط تابلوهای واحدهای تجاری و اداری و همچنین قطع شدن خطوط مخابرات و برق شد.در حال حاضر ترافیک شدید در بسیاری از خیابان‌های شهرستان ساری دیده می‌شود، همچنین نیروهای خدمات‌رسان شهرداری نیز در مناطقی که دچار آبگرفتگی شده است، حضور دارند.
طوفان، تگرگ و بارانهای سیل آسا مهمان امروز مازنی ها!
در پی ورود سامانه بارشی از غرب مازندران، بارش‌ها از ساعتی قبل در شهرستان‌های نوشهر و چالوس نیز به شکل بسیار گسترده‌ای آغاز شده است.
شدت بارش باران سیل‌آسا به حدی بود که نه‌تنها سبب آب‌گرفتگی شدید خیابان‌ها و معابر سطح شهر بلکه سبب کاهش محسوس دید رانندگان و در نتیجه ترافیک نیمه‌سنگین به همراه کندی عبور و مرور خودروها شد.
طوفان، تگرگ و بارانهای سیل آسا مهمان امروز مازنی ها!
در برخی از پیاده‌روهای شهر، کانال‌های آب پر از آب شده و بالا آمده که سبب سرریز شدن آن به سمت پیاده‌رو شده و شهروندان برای تردد، مجبور به تغییر مسیر خود از پیاده‌‍رو به سمتی دیگر هستند.
صدای انفجاری رعد و برق نیز سبب ترس و وحشت مردم شده است، البته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع سیل یا هرگونه حادثه دیگری ناشی از رعد و برق و بارش شدید و سیل‌آسای باران در حوزه نوشهر و چالوس گزارش نشده است.
همچنین از شهرستان کلاردشت گزارش می‌رسد که بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف و در منطقه رودبارک به شکل تگرگ است.
استفاده اجباری مردم کلاردشت از البسه گرم برای در امان ماندن از سرمای غیرمنتظره نیز از نکات حائز اهمیت است.
قطع برق در برخی از مناطق نوشهر و چالوس نیز گزارش شده بود که خیلی زود وصل شد و اکنون همچنان بارش در غرب مازندران ادامه دارد.
طوفان، تگرگ و بارانهای سیل آسا مهمان امروز مازنی ها!
در مرکز و شرق مازندران نیز هوای نیمه‌ابری حاکم است و دیگر از رعد و برق‌های ساعاتی پیش نیز خبری نیست.
مدیر عامل شرکت توزیثع برق مازندران اظهار کرد: براثر بارندگی و پارگی سیم، شکستن درخت و افتادن آن بر روی خطوط، برق۶۰ خط قطع‌شده و همکاران از ابتدای بحران، مشغول امدادرسانی و بازسازی خطوط هستند.
وی بابیان اینکه در حال حاضر در برخی نواحی ازجمله، شمال ساری و محدوده خط دریا، جویبار، بابل و غیره با خاموشی برق مواجه هستیم عنوان کرد: همکاران شرکت مشغول رفع خاموشی‌ها هستند.

شهابی با بیان اینکه هم اینک در مرکز دیسپاچیگ برای کنترل خاموشی ها حضور دارم، ادامه داد: افتادن بنرهای بزرگ نصب‌شده در حاشیه معابر، شکستن شاخ و برگ‌های درختان و افتادن آن روی سیم‌ها، سبب پارگی و بروز مشکل خاموشی برق شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درعین‌حال، اظهار امیدواری کرد که تا شامگاه سه شنبه، مشکل قطعی و خاموشی برق در مناطق دچار حادثه رفع شود.
به گزارش اداره‌کل هواشناسی مازندران، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، برای فردا 11 شهریور نیز هوایی ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد و به‌تدریج کاهش ناپایداری هوا گزارش شده و در پنج‌شنبه 12 شهریورماه نیز هوای بیشتر مناطق مازندران صاف تا نیمه‌ابری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار