«نه» به مهران مدیری!
در برنامه 90 بهمن ماه سال 96 وقتی که کریمی در مقابل محمدرضا ساکت (دبیرکل فدراسیون فوتبال) نشست و شجاعانه حرف‌ها و نقدهایش را به عملکرد فدراسیون فوتبال و ... وارد کرد و در مقابل تمام پیکره فدراسیون فوتبال هیچ محافظه کاری به خرج نداد و هر آنچه از نظر خودش درست بود را به زبان راند.
کد خبر: ۸۶۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 30 June 2020

 در برنامه 90 با صراحت رو به محمدرضا ساکت (دبیرکل فدراسیون فوتبال) گفت : «تا روزی که شماها در این فوتبال باشید، ما رنگ خوشی در فوتبال نمی‌بینیم»

؛ کاوه معین‌فر - در روز یک‌شنبه ( 8 تیر) خبر آمد که علی کریمی دعوت حضور در برنامه دورهمی مهران مدیری را رد کرده است و در توضیح این اتفاق گفته است: «از آقای مدیری به خاطر دعوت‌شان به برنامه دورهمی خیلی تشکر می‌کنم. از قول میهمان‌های برنامه و خودشان شنیدم که بخش‌هایی از بعضی برنامه‌ها سانسور می‌شود. به هر حال اگر برنامه‌شان پخش زنده بود با کمال میل می‌رفتم.»

نکته مهم در این پیام علی کریمی اشاره به فضای تلویزیون و برنامه دورهمی از زبان مهمانان قبلی و سخنان خود مدیری است و آنهم اشاره به سانسور موجود در این برنامه.

بارها در طول چند سال گذشته شاهد بوده‌ایم که مهمانانی از برنامه دورهمی بعد از پخش آن مصاحبه کرده و از شکل پخش و انتخاب موضوعات و سخنان آن از در برنامه دورهمی گلایه کرده‌ و ناراحت بوده‌اند اما دیگر کار از کار گذشته و آن اتفاق ناخوشایند رخ داده است.

علی کریمی در بایرمونیخ

یکی از آخرین نمونه‌ها مهران احمدی بود که بعد از پخش برنامه در جمعه (۵ اردیبهشت) و نارضایتی مخاطبان و حتی دخترش از حرفهایی که در برنامه به زبان رانده بود در پستی اینستاگرامی خطاب به دخترش نوشت:

«سلام بابا جانم، بخشی از برنامه «دورهمی» من و آقای مدیری در مورد فضای مجازی و خطرات این فضا برای نوجوانان بود که کلی راجع بهش حرف زدیم و طبق معمول متداول صدا و سیما متاسفانه این بخش سانسور شد و فقط قسمت پایانی این کلام که من گفتم پدر مادرها حتی جرات نمی‌کنند فرزندانشان را با خودشان (از ترس فضای مجازی) تنها بگذارند پخش شد و این باعث شد که نازنینی مثل تو مورد هجوم مجازی یک مشت آدم هتاک و بی انصاف و کمتر از کم قرار بگیری و من بدتر از تو. از همین تریبون اعلام می‌کنم دیگر در هیچ تاک شو زنده و غیر زنده تلویزیونی شرکت نخواهم کرد.»

علی کریمی محبوبیتی که در میان مردم دارد به دلیل مواضعی این‌چنینی است، نکته مهم دیگر پیام این است که کریمی خود را در موقعیتی قرار نمی‌دهد که قابل دفاع نباشد، مانند برخی دیگر نیست که در برنامه شرکت کند و بعد از پخش برنامه شکوه و گلایه کند که حرف‌های من سانسور شد و چنین کردند و چنان کردند، من این را گفتم و آن را نگفتم و ...

با توجه به پربیننده بودن برنامه دورهمی نخواست از این موقعیت استفاده کند، او نخواست هم خدا را داشته باشد و هم خرما را.

در موقعیت‌های قبلی هم وقتی که محمود احمدی‌نژاد در تمرین تیم ملی حاضر شد، با زبان بی‌زبانی، با زبان بدن و عمل نشان داد که نه تنها ذوق و شوقی برای این دیدار ندارد بلکه حتی از قرار گرفتن در چنین موقعیتی راضی نیست.

علی کریمی در نود

در برنامه 90 بهمن ماه سال 96 وقتی که کریمی در مقابل محمدرضا ساکت (دبیرکل فدراسیون فوتبال) نشست و شجاعانه حرف‌ها و نقدهایش را به عملکرد فدراسیون فوتبال و ... وارد کرد و در مقابل تمام پیکره فدراسیون فوتبال هیچ محافظه کاری به خرج نداد و هر آنچه از نظر خودش درست بود را به زبان راند.

با صراحت رو به محمدرضا ساکت گفت : «تا روزی که شماها در این فوتبال باشید، ما رنگ خوشی در فوتبال نمی‌بینیم» که البته الان بعد از گذشت زمان مشخص شده است که نقدهای آن شب کریمی به فدراسیون تا حدود زیادی درست بوده است. (نکته قابل تامل دیگر علی کریمی در تمام زمان فوتبالش فقط 2 بار در برنامه 90 فردوسی‌پور حضور پیدا کرد یک بار زمان پیوستن به بایر مونیخ و قبل از رفتن به آلمان و بار دوم هم در همین برنامه مناظره با ساکت)

یا همین اواخر که داستان آرات حسینی و شاید بهتر است گفت پدر آرات حسینی و بعدتر امیر تتلو حاشیه‌هایی را برای کریمی رقم زد او چنان بی‌تفاوت از کنار این اتفاقات گذر کرد که بهترین عکس‌العمل به چنین موقعیت‌های زرد، چیپ و سطحی است.

از قدیم گفته‌اند که «مالِتو سفت بگیر ، همسایه رو دزد نکن!» علی کریمی از خودش مراقبت می‌کند تا بعدها کسی یا کسانی دیگر را مقصر نداند. او از خودش و برندی که برای خود ساخته است محافظت می‌کند.

 

برچسب ها: علی کریمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار