رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین پروژه بافت فرسوده کشور در این شهر در حال اجرا است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 31 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس  ز شهرستان آمل، خسرو ابراهیم‌زاده شب گذشته در نشست تصمیماتی تعیین‌تکلیف حریم رودخانه هراز جهت زیباسازی شهری، در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در سال‌جاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است، تمام توان را برای خدمت به مردم به‌کار گیریم.
وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر آمل با رویکرد فرهنگی و اجتماعی به مناطق مختلف شهر ورود پیدا کرده است، افزود: در زمینه زیباسازی حاشیه رودخانه هراز باید با نگاه به صنعت توریسم در کنار فعالیت‌های عمرانی و امور شهری به این مهم توجه شود.
ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه برای رفاه مردم و استفاده بهتر آنها از مواهب الهی شهرداری آمل در زمینه زیباسازی رودخانه هراز ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: هشت کیلومتر از مسیر رودخانه هراز در شهر آمل واقع شده و این رودخانه از ورودی، مرکز و خروجی این شهر می‌گذرد.
رئیس شورای اسلامی شهر آمل با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته در زمینه شرایط واگذاری مسیر رودخانه هراز و زیباسازی آن با شرکت آب منطقه‌ای مازندران مکاتبات و نشست‌های زیادی داشتیم، تصریح کرد: آذرماه سال گذشته نیز با حضور استاندار مازندران به‌صورت سرزده از این مسیر بازدید داشتیم، هرچند در این بین دستورات لازم و هماهنگی واگذاری حاشیه رودخانه به شهرداری آمل اعلام شد.
این مسئول با اعلام برگزاری جلسات متعدد با استاندار و مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران، افزود: امیدواریم با همکاری شورای اسلامی شهر، مرکز پژوهش‌های این شورا و شهرداری آمل بتوانیم زمینه استفاده بهینه مردم از رودخانه هراز را فراهم کنیم.
ابراهیم‌زاده یادآور شد: در این مورد سیاست دوگانه‌ای در استان مشاهد می‌شود، زیرا در مرحله نخست واگذاری مسیر رودخانه تجن، 44 هکتار به‌راحتی بدون پرداخت یک‌ ریال هزینه به شهرداری ساری انجام شد و فاز دوم واگذاری هم با نشست‌هایی پس از تعیین حداقل اجاره‌بها منعقد شد.
وی ادامه داد: در بابلسر نیز واگذاری مسیر رودخانه با کمترین مشکل انجام شد ولی در آمل مسئولان استانی هم‌سو نیستند.
ابراهیم‌زاده با اعلام ارسال نامه‌ای از سوی شهردار آمل در دی‌ماه سال گذشته مبنی بر اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان به صورت علی‌الحساب برای کارخانه زباله‌سوز در مسیر هراز، گفت: در این بین از میزان 10 هکتار تملک، سه هکتار به تجهیز مترو آمل ـ تهران اختصاص یافت و بحث تأییدیه شرکت زباله‌سوز انجام نشد ولی با این وجود از سوی مسئولان استانی مبلغ 800 میلیون تومان درخواست شد.

* افتتاح بزرگ‌ترین پروژه بافت فرسوده کشور تا 2 ماه آینده

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به شرایط بد اقتصادی شهرداری و تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان سازمان‌های وابسته به شهرداری، ادامه داد: خواسته مردم از منتخبان شورای اسلامی شهر این است تا در کنار زیباسازی، سعی در افزایش هزینه‌ها نداشته باشند.
این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون بزرگ‌ترین پروژه بافت فرسوده کشور در این شهر در حال اجرا است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: در امر زیباسازی مسیر رودخانه هراز در شهر آمل همه مسئولان تلاش داشته باشند تا رضایت شهروندان حاصل شود.
وی در پایان گفت: با حضور مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل مازندران و بازدید از مسیر رودخانه هراز در داخل شهر آمل، در راستای اجرایی شدن طرح زیباسازی شهری، برداشت از مسیر رودخانه هراز به‌صورت سطحی انجام می‌شود تا با این عملیات علاوه بر لایه‌روبی، از انباشت زباله جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار