دبیر جشنواره طی طراحی لباس و پارچه چوقای طبرستان از برگزاری نخستین جشنواره طراحی لباس و پارچه چوقای طبرستان در استان مازندران از بیستم شهریور ماه به مدت یک هفته به میزبانی شهر بابلسر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 30 August 2015

به گزارش  تابناک نقل از ایسنا جواد نوری از برگزاری نخستین جشنواره طراحی لباس و پارچه چوقای طبرستان در استان مازندران به میزبانی شهر بابلسر به مدت یک هفته از 20 تا 27 شهریور ماه در  متل بانک کشاورزی بابلسر خبر داد.

وی افزود: بعد از نوروز امسال کارگروه چوقا جهت برگزاری جشنواره ملی جلساتی را تشکیل داد و با برنامه‌ریزی مناسب و کسب مجوزهای لازم اقدام به انتشار فراخوان جشنواره در سطح کشور کرد.

دبیر جشنواره طراحی لباس و پارچه چوقای طبرستان  تصریح کرد: این  فراخوان مورد استقبال خوب طراحان و دانشجویان و علاقه‌مندان طراحی لباس و پارچه قرار گرفت و در مرحله نخست بیش از 700 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: تمامی آثار توسط داوران مطرح و مورد تایید بنیاد ملی مد و با حضور نماینده مورد قضاوت دقیق و هنرمندانه قرار گرفت و تعداد 150 اثر به مرحله دوم یعنی دوخت و آماده‌سازی لباس راه یافتند.

نوری اظهار کرد: از بین آثار راه یافته به مرحله دوم که تا 13 شهریورماه فرصت آماده‌سازی و ارسال آثار وجود خواهد داشت، توسط داوران متخصص در زمینه دوخت داوری شده تا تعداد آثار نهایی برای نمایش روی مانکن‌ها گزینش شوند.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با ریاست بنیاد ملی مد و لباس کشور برای آثار برگزیده از سوی دبیرخانه جشنواره نشان «شیما» از سوی بنیاد ملی مد و لباس ایران تعلق خواهد گرفت.

دبیر اولین جشنواره طی طراحی لباس و پارچه چوقای طبرستان از حمایت‌های قبادی رییس بنیاد ملی مد و لباس تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار