کد خبر: ۸۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 27 August 2015


559 کارگاه تولیدی و صنایع تبدیلی عرصه‌های اقتصاد مقاومتی سپاه قدس گیلان با رمز مقدس «یا امام رضا (ع)» در استان افتتاح شد.
خبرگزاری فارس: افتتاح 559 کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان راه‌اندازی شده است.

یونس تجربه‌کار به تلاش بسیج سازندگی و بانک مهر اقتصاد در راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و صنایع تبدیلی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: امسال هم‌زمان با میلاد امام رضا (ع) تعداد 559 کارگاه تولیدی و صنایع تبدیلی با پرداخت 86 میلیارد ریال تسهیلات در گیلان راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر تلاش جدی در راه‌اندازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان، بیان کرد: بسیج سازندگی تمام توان خود در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را به‌کار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و تصریح کرد: محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی با بهره‌گیری از نیرو و نشاط جوانان در قالب گروه‌های جهادی و طرح هجرت از دیگر اولویت‌های بسیج سازندگی است.

تجربه‌کار به فعالیت سازمان بسیج سازندگی در عرصه‌های شیلات، پرورش قارچ، زنبور عسل، گلخانه، مرغ بومی، دستگاه جوجه‌کشی 500 قطعه‌ای، کود آلی، کارگاه صنایع دستی و ... در گیلان اشاره کرد و گفت: پرورش شترمرغ، دام سبک و سنگین از برنامه‌های سازمان مذکور در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 375 کارگاه تولیدی با حمایت سازمان بسیج سازندگی سال گذشته در گیلان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: 164 میلیارد و 780 میلیون ریال به واحدهای مذکور تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان به اشتغال 4 هزار و 800 نفر در طرح‌های مذکور اشاره کرد و یادآور شد: کارگاه‌های تولیدی و صنایع تبدیلی اقتصاد مقاومتی در برخی نقاط به صورت تعاونی راه‌اندازی شده است.

تجربه‌کار با اشاره به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در گیلان، بیان کرد: تعداد 150 شبکه بسیج همگام با کشاورز در استان ایجاد شده است.

وی از ایجاد 20 شبکه اجرای طرح بسیج همگام با منابع طبیعی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امسال 18 نمایشگاه و فروشگاه عرصه محصولات اقتصاد مقاومتی در استان دایر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان به ایجاد اشتغال 350 نفر از بسیجیان زیر پوشش کمیته امداد با استفاده از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی کوچک و مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های مذکور سبب مهاجرت معکوس به روستاها در گیلان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار