شهرستان آمل هم‌اکنون در هفته دولت درحالی در کش‌ و قوس گزینش فرماندار جدید قرار دارد که با گذشت حدود 6 ماه از سال تاکنون جلسه شورای اداری هم برای بررسی مشکلات در آن برگزار نشده است.
کد خبر: ۸۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 27 August 2015

آملی‌ها منتظر ابلاغ حکم مسئولیت فرماندار جدید

با توجه به ویژه معرفی شدن شهرستان آمل، فرماندار این شهرستان هم اختیارات معاون استاندار را دارد، در حالی که در بیشتر جلسات شهری ماه‌های گذشته، مدیریت نشست‌ها با معاونان فرماندار بوده است.

این شهرستان در روزهای پایانی سال گذشته هم با مشکلات متنوعی دست و پنجه نرم کرده که در آن موضوع تغییر معاون فرمانداری ویژه، مطرح شده و از سوی استانداری مازندران در دستور کار قرار گرفت ولی با توجه به صدور حکم معاون جدید فرمانداری و برگزاری نشست با حضور مدیرکل حراست استانداری و مدیرکل سیاسی و انتخابات این نهاد این جابه‌جایی بنا به دلایلی برگزار نشد.

در روزهای نخست سال جاری در حالی که باید دغدغه مسئولان استقبال مطلوب از مسافران، ارائه خدمات مناسب به همشهریان و فعالیت در ستاد تسهیلات نوروزی باشد، در کش و قوس تودیع و معارفه معاون جدید فرمانداری ویژه، فرماندار به مرخصی طولانی رفت.

این مشکل زمانی رو به بهبودی رفت که نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اقدام اجرایی شدن چارت سازمانی فرمانداری ویژه آمل که چهار سال گذشته با رونمایی نماد آن اعلام شد، توافق فعالیت دو معاونت سیاسی و برنامه‌ریزی را برای فرمانداری ویژه را ایجاد کرد.

البته طی دو ماه گذشته بحث بازنشستگی فرماندار ویژه آمل و گزینه‌های‌ احتمالی در اختیار گرفتن کلید مدیریت ساختمان فرمانداری ویژه خیابان امام خمینی (ره) از موارد مطرح در هر محفل سیاسی و اداری بود که در پایان با ترخیص و ترک کار جهت بازنشستگی غلام‌حسین شفیع‌زاده نیمی از سئوالات بی‌پاسخ به جواب رسید ولی همچنان گزینه‌های روی میز برای فرمانداری آمل مطرح بود تا اینکه این روزها خبر از معرفی سرپرست جدید فرمانداری ویژه آمل به وزارت کشور به گوش می‌رسد.

با توجه به مدت زمان کوتاه باقی‌مانده تا انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گزینش فرماندار برای شهر ویژه آمل که همیشه از شرایط خاصی برخوردار است، مطلوب نیست و عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی  هم به این مهم اعتقاد داشت ولی باید با توجه به حساسیت زمان، هرچه زودتر فرماندار جدید معرفی شود تا زمام مدیریت سیاسی شهر را در دست گیرد.

* مردم متضرران اصلی در اختلاف بین مدیران

هفته دولت هم از روزهای مهم سال است که نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر در سراسر کشور گرامی داشته می‌شود و به این مناسبت پروژه‌های زیادی برای افتتاح، کلنگ‌زنی و بهره‌برداری آماده می‌شوند ولی با توجه به اینکه فرماندار ویژه آمل تا معرفی گزینه جدید در سمت خود باقی مانده است، نزدیک به 50 پروژه عمرانی، کشاورزی، تولیدی و صنعتی شهرستان آمل در بخش‌های مختلف شهری و روستایی بدون حضور فرماندار ویژه و رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت به مرحله اجرا رسید و معاونان فرمانداری در آیین پروژه‌ها حضور دارند.

در کش‌ و قوس مسئولان بر سر در اختیار گرفتن مستند تنها مردم متضرر می‌شوند و از سرعت عمران و آبادانی عمومی کاسته می‌شود که انتظار می‌رود مسئولان کشوری و استانی باید اهتمام بیشتری به خرج دهند.

در این گزارش قصد تخریب هیچ از یک از مدیران مطرح نیست بلکه مقصود سرعت‌ بخشیدن روند پاسخ‌گویی به مردم، حل مشکلات ملت و مشخص شدن هرچه زودتر وضعیت مدیریتی شهرستان است البته در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال دولت و ملت ـ هم‌دلی و هم‌زبانی نام‌گذاری شد، باید همه دست در دست هم دهیم و با استقبال از نقد سازنده، تلاش‌ها را در راه خدمت به مردم همیشه در صحنه و انقلابی به‌کار گیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار