رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت: تمام موازین بهداشتی در پخت شیرینی رعایت می‌شود و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.
کد خبر: ۸۳۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدرضا ناصری  با بیان اینکه مردم هنوز خرید شیرینی شب عید خود را آغاز نکرده اند، افزود: اوج خرید شیرینی را معمولا در چهار، پنج روز پایانی سال داریم که البته احتمال دارد شیوع بیماری کرونا و کاهش دید و بازدیدهای نوروز در خرید شیرینی اثر بگذارد.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که خرید خود را به تدریج انجام دهند تا در شیرینی‌فروشی‌ها با ازدحام جمعیت مواجه نشویم که خطر گسترس بیماری را در پی داشته باشد.

به گفته رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه، برخی قنادی‌های کرمانشاه برای جلوگری از اردحام جمعیت، فروش آنلاین را نیز راه‌اندازی کرده‌اند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه به مردم اطمینان داد مشکلی از نظر سلامت شیرینی شب عید وجود ندارد و یادآور شد: شیرینی در مرحله پخت داخل فر حدود 200 تا 400 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بیند و سپس در بسته بندی قرار می‌گیرد.

به گفته ناصری، تمام پرسنل قنادی‌ها نیز ملزم به استفاده از تجهیزات بهداشتی هستند و موازین بهداشتی را به دقت رعایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: صاحبان قنادی‌ها هریک خود یک بازرس هستند و به علاوه سایر مراجع نظارتی از اتاق اصناف، اتحادیه صنفی، استاندارد، مرکز بهداشت و... نیز بر شیوه پخت شیرینی نظارت دارند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه درباره قیمت شیرینی عید در کرمانشاه نیز اظهار کرد: نسبت به نوروز سال گذشته حدود 18 درصد افزایش قیمت داشتیم که در شهریور ماه صورت گرفت.

ناصری با بیان اینکه نان نخودی، شیرینی‌تر، زبان و پاپیونی، شیرینی مربایی و... بیشترین فروش را برای نوروز دارند، گفت: قیمت هر کیلو شیرینی نخودی 22 هزار تومان، زبان و پاپیونی 18 هزار و 500 تومان، شیرینی تر 23 هزار تومان و شیرینی مربایی نیز 18 هزار و 500 تومان است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه قیمت‌های اعلام شده را برای قنادی‌های درجه یک دانست و گفت: هم اکنون حدود 60 قنادی درجه یک در کرمانشاه فعال است.

ناصری از مردم خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا، حتما شیرینی عید را از قنادی‌های مجاز و معتبر بخرند و مراقب مراکز غیرمجاز و دستفروشان باشند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار