معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد:
معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون دلار تخم مرغ از خراسان رضوی صادر شد.
کد خبر: ۸۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 25 August 2015
جعفر حاجی‌مجتهد در نشست خبری هفته دولت که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در سال 93 بیش از 7 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شد که موفق به کسب مقام اول تولید گوشت قرمز در کشور شدیم.

وی پیرامون تولیدات گوشت سفید تصریح کرد: در سال 93 بیش از 12 هزار تن تولید گوشت سفید صورت گرفت و سهم خراسان‌رضوی از این مقدار 155 هزار تن است که به‌دلیل کاهش مصرف مردم به این میزان تولید می‌شود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی ظرفیت تولید بیش از 180 هزار تن گوشت مرغ را دارد و لازم به ذکر است که رتبه سوم تولید گوشت سفید متعلق به این استان است.

حاجی مجتهد از کسب رتبه دوم تولیدات شیر توسط استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در سال 93 بیش از 875 هزار شیر در استان تولید شد که موفق به کسب مقام دوم کشور در این زمینه شدیم.

وی در ارتباط با تولیدات تخم مرغ در استان بیان کرد: در سال 93 حدود 94 هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد که رتبه اول کشوری در این زمینه را بدست آورده و 40 هزار تن تخم مرغ را به سایر کشورها صادر کرده‌ایم که ارزشی بیش از 50 میلیون دلار داشته است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه ارزش صادرات تولیدات دامی استان تاکید کرد: ارزش صادرات کالاها و تولیدات دامی خراسان رضوی در سال 93 بیش از صد میلیون دلار بوده که شامل 39قلم از این تولیدات می‌شود.

حای مجتهد پیرامون صادرات گوشت سفید و عسل اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 300 تن گوشت سفید، بیش از 3 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه یک روزه، بیش از 215 هزار تخم مرغ نطفه‌دار، بیش از 46 هزار راس گوسفند و بیش از 37 تن عسل از استان خراسان رضوی به دیگر کشورها صادر شده است.

وی در زمینه صادرات خوراک دام و طیور و پودر گوشت تصریح کرد: در سال 93 بیش از 2 هزار تن خوراک دام و طیور و مکمل های آن و 200 تن پودر گوشت از خراسان رضوی به کشورهایی همچون روسیه، عراق، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، چین، ایتالیا و کشورهای جنوبی خاورمیانه صادر شده است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی در ارتباط با صادرات تخم مرغ و خوراک دام و طیور در سال 94 تاکید کرد: از ابتدای سال 94 بیش از 12 هزار تن تخم مرغ، 1 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه یک روزه، 57 هزار راس گوسفند و 700 تن خوراک دام و طیور و مکمل‌های آن از استان خراسان رضوی صادر شده است.

حاجی مجتهد از حل مشکل صادرات به کردستان عراق خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته با استانداری کردستان، مشکل صادرات به کردستان عراق در هفته گذشته حل شد و در حال حاضر مشکلی برای صادرات وجود ندارد.

وی از بسته شدن مرزها برای صادرات تخم مرغ خبر داد و افزود: در حال حاضر مرزها برای صادرات تخم مرغ بسته شده و در تلاش هستیم تا این بازار را در کشور مدیریت کنیم.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی علت برگشت مرغ و تخم مرغ‌های صادراتی به کشور عراق را بیماری‌های تنفسی دانست و خاطرنشان کرد: علت برگشت تخم مرغ ها و مرغ های صادراتی به مقصد کشور عراق وجود بیماری‌های تنفسی در این کشور بوده و لازم به ذکر است که هیچ بیماری در دام و طیورهای خراسان رضوی مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار