مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای توسعه واحدهای صنایع تبدیلی مرتبط با گیاهان دارویی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 07 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سعید کریمی، گفت: هم اکنون یک مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی در محدوده لنجاب در شهرستان سنقروکلیایی در دست اجرا است که این پروژه کار خود را با اولویت کشت گل محمدی آغاز کرده و همزمان به دنبال ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی هم هست.

کریمی گفت: در این پروژه در فاز اول 100 هکتار برای کشت گل محمدی و دیگر گیاهان دارویی و یک هکتار برای ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی مرتبط اختصاص پیدا کرده و قرار است در آینده توسعه پیدا کرده و صاحب بخش های دیگری مثل مجموعه های گردشگری شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: پرونده دو طرح دیگر فرآوری گیاهان دارویی در شهرستانهای روانسر و هرسین نیز برای دریافت تسهیلات در بانک های استان است که این دو طرح نیز در حوزه بسته بندی و استحصال عرقیات گیاهان دارویی فعال خواهند شد.

کریمی با بیان اینکه از قبل هم دو واحد فرآوری گیاهان دارویی در استان کرمانشاه فعال بود، گفت: یکی از این واحدها با ظرفیت بسته بندی سالانه 50 تن گیاهان دارویی و دیگری با ظرفیت تولید 50 تن عرقیات از گیاهان دارویی فعالیت می کند.

کریمی اضافه کرد: امسال هم یک واحد فرآوری گیاهان دارویی با ظرفیت تولید حدود 120 تن عرقیات و 75 تن بسته بندی در شهرستان صحنه شروع به کار کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت های خوبی دارد، گفت: کار کردن در حوزه تولید و فرآوری گیاهان دارویی در استان بازدهی بالایی دارد، ضمن اینکه از متقاضیان ورود به چنین پروژه‌هایی چه در حوزه فرآوری و چه در حوزه کشت گیاهان دارویی حمایت های تسهیلاتی نیز به عمل می‌آید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار