بیماری کرونا مثل هزار و یک بیماری دیگری است که امروز وحشت از آن با کاهش سیستم‌ایمنی بدن و افزایش استرس زمینه را برای ابتلا نه تنها کرونا بلکه هر نوع بیماری فراهم می سازد.
کد خبر: ۸۲۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ 29 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، برخلاف اعتقاد عموم کرونا ارابه مرگ نیست و تنها عامل فوت افرادی میشود که سیستم ایمنی ضعیفی دارند از جمله افراد پر استرس و کسانی که بیماری زمینه ای دارند.
استرس و ترس خود زمینه ابتلا را بیشتر میکند و لازم است که عموم جامعه به جای وحشت نکات اولیه و ایمنی بهداشت را رعایت کنند و مطمن باشند در صورت داشتن ماسک صورت که کامل صورت را بپوشاند در طول مدتی که بیرون از خانه هستند و انجام تمام امور با دستکش و عدم تماس دستکش آلوده با چشم، بینی و صورت از ابتلا به کرونا صد درصد محفوظ خواهند ماند.
هر بیماری یک راه پیشگیری و درمان دارد و همانطور که در حال حاضر تست بیماری با بازار آمده است قطعا درمان آن نیز با داشتن روحیه کافی و به دور از استرس ایجاد خواهد شد.
در یک زمانی مردم از وحشت سرطان بیش از ابتلا به آن جان خود را از دست می دادند در صورتی که امروز بر همگان روشن است یک فرد سرطانی مثل هزار و یک بیماری غیر واگیر داریست مثل بیماری قلبی و عروقی و دیابت که با دارو درمانی میتوانند سالهای سال زندگی کنند.
امروزه کرونا هم مثل تمامی بیماری های واگیردار با حفظ خونسردی و رعایت اصول اولیه بهداشتی و تقویت سیستم ایمنی بدن امکان درمان آن هست.
بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا یا هر نوع بیماری که بر اثر الودگی یا ویروس بروز کند مصرف مرتب آب است که با دفع مکرر آلودگی از بدن خارج شود.
بیماری کرونا را مثل هر بیماری دیگر باید برخورد کرد که نیاز به پیشگیری، مراقبت و درمان دارد.
هر چند متاسفانه گاها شاهد به سخره گرفتن و عدم رعایت بهداشت اولیه و سبک زندگی سالم‌ از سوی برخی افراد هستیم.
گاها افرادی که کرونا برایشان بهانه ای برای ترس و دلهره شده است و با افراد کرونایی مثل جزوامی ها در عهد قدیم برخورد میشود و حتی شاهد به آتش کشیدن بیمارستان هایی هستیم که در ان کرونا بستری است.
یک بیمار مبتلا به کرونا تنها یک فرد مبتلا به است و نه هیچ مورد خطر ناکی که بارفتارهای دور از ادب سبب آزردگی خاطر بیمار و خانواده های آنها شویم.
هم اکنون وزارت بهداشت بدنبال راههای کنترل ودرمان این بیماری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار