استاندار مازندران از استقرار پایگاه تست کرونا به منظور پایش سلامت مسافران در مبادی ورودی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ 25 February 2020

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین‌زادگان دوشنبه شب پس از در جلسه ویژه با مدیران عضو ستاد پدافند زیستی استان و ارتباط ویدئوکنفرانسی با فرمانداران شهرستان‌ها ، گفت: با توجه به این که به دلیل تعطیلی مراکز آموزشی در تهران و قم و برخی شهرهای دیگر، عده‌ای از هم‌وطنان به جای ماندن در منزل، به سمت شهرهای شمالی حرکت کردند و عازم این استان شدند، به منظور پیشگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا به این استان، در مبادی ورودی مازندران گیت‌های پایش سلامت ایجاد و از همه مسافران این استان تست کرونا گرفته می‌شود.
وی با بیان این که این اقدام برای نخستین بار در کشور در مازندران انجام می‌شود، افزود: حضور مسافران در مازندران سبب نگرانی شهروندان استان شده و با این اقدام خواسته شهروندان مازندران مبنی بر پیشگیری از ورود افراد مبتلا به این استان محقق می‌شود. اگر این پایش در سایر استان‌های درگیر نیز انجام می‌شد سرعت پیشگیری از شیوع این بیماری افزایش می‌یافت.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: گیت‌های تست کرونا از فردا سه شنبه با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و هلال احمر استان برپا خواهند شد و تا پایان هفته به کمک وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل کشور بر تعداد این گیت‌ها افزوده می‌شود. این گیت‌ها تا زمان کنترل کامل کرونا در کشور برپا خواهند ماند.
استاندار مازندران افزود: در درجه نخست از همه هموطنان می‌خواهیم که در شهر و منزل خود بمانند. امن‌ترین مکان منزل خودشان است. حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری به ویژه به مناطقی که درگیر این ویروس هستند خودداری کنند و در صورت سفر با نیروهای حاضر در پایگاه‌های تست کرونا همکاری لازم را داشته باشند.
حسین‌زادگان گفت : پیشنهاد اجرای این طرح از سوی ستاد پدافند زیستی مازندران با استقبال مسئولان کشور در حوزه پدافندغیرعامل و پیشگیری از شیوع کرونا قرار گرفت و مقرر شد تجهیزات و اسکنرهای مورد نیاز برای برپایی گیت‌ها در مبادی ورودی استان از مرکز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار بگیرد.
نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: نیروی انسانی اجرای این طرح و برپایی پایگاه‌ها و چادرهای تست کرونا در محورهای ورودی استان توسط جمعیت هلال احمر به واسطه تجربه برپایی پایگاه‌های تست سلامت در سال‌های اخیر تامین می‌شود.

دورکاری برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال

حسین‌زادگان به یکی دیگر از مصوبات این جلسه درباره وضعیت شغلی مادران دارای کودک زیر ۶ سال اشاره کرد و گفت: پس از تصمیم‌گیری برای تعطیلی مهدهای کودک‌ ، تعدادی از مادران شاغل که فرزندشان را به مهد می‌فرستادند با مشکل مواجه شدند. برای حل این موضوع و پاسخ به خواسته این دسته از شهروندان مقرر شد که تا اطلاع ثانوی و زمانی که مهدهای کودک‌ تعطیل هستند، شرایط برای دورکاری آن‌ها از سوی دستگاه‌ها و ادارات فراهم شود.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های دولتی و ادارات و بانک‌ها تا زمان بازگشایی مهدها موظف به همکاری با مادران دارای فرزند زیر ۶ سال هستند. ضمن این که انتظار داریم مدیران بخش خصوصی نیز این موضوع را مد نظر قرار دهند و تا حد امکان با این مادران همکاری کنند.

نظارت بر اماکن عمومی
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: به فرمانداران تاکید شد که بر انجام اصول بهداشتی در شهرستان‌های تحت مدیریت‌شان تاکید و نظارت جدی داشته باشند. نظارت ویژه بر بازارها، اماکن گردشگری، هتل‌ها و تالارها نیز از نکات مورد تاکید در این جلسه بود.
حسین‌زادگان تصریح کرد: یکی از مصوبات این جلسه ممنوعیت برگزاری هر گونه تجمع در استان است. برگزاری هر گونه همایش، جشنواره، کنسرت، نمایش و رویدادی که بهانه‌ای برای تجمع مردم باشد تا اطلاع ثانوی ممنوع است. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز در صورت لزوم تمدید خواهد شد.
وی افزود: تمام بانک‌ها موظف شدند که عابربانک‌ها و تجهیزات عمومی را ضد عفونی کنند. همچنین شرایط برای کاهش استفاده از پول نقد فراهم شود.شهرداری‌ها نیز موظف به ضد عفونی کردن مستمر ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس و ون‌ها هستند و در عین حال تبلیغات محیطی درباره توصیه‌های بهداشتی را به طور گسترده انجام دهند.

سوختگیری فقط توسط کارکنان جایگاه‌های سوخت
استاندار مازندران با تاکید بر اجرای مصوبات جلسه قبلی توسط مسئولان استان گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان موظف شد که به پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت تکلیف کند تا سوختگیری اعم از گاز، بنزین و گازوییل صرفا توسط کارکنان جایگاه‌های سوخت انجام شود تا میزان تماس با نازل‌ها به کمترین حد ممکن کاهش یابد.
حسین‌زادگان گفت: همچنین مقرر شد تیمی متشکل از بازرسان ادارات صمت و ادارات بهداشت شهرستان‌ها برای نظارت بر اماکن پذیرایی و گردشگری به صورت ویژه فعالیت کنند تا رعایت بهداشت در اماکنی مانند رستوران‌ها، نانوایی‌ها، هتل‌ها، اماکن پذیرایی و سایر مکان‌های مشابه انجام شود.
وی از همه شهروندان استان خواست که تا حد امکان از حضور در اماکن عمومی و رفت‌وآمد در شهرها خودداری کنند.
پیش از این تمام امکان ورزشی، فرهنگی و آموزشی مازندران نیز تا پایان هفته تعطیل اعلام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار