رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران با اشاره به ینکه استفاده از دستگاه احراز هویت در شعب اخذ رای این استان الزامی است، گفت: سه هزار و ۸۰ دستگاه احراز هویت به عنوان پشتیبان در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفت.
کد خبر: ۸۲۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ 19 February 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران، ابوذر قربانی افزود: کاربری این دستگاه به عهده کاربر شعبه است و مردم به صورت مستقیم با این دستگاه اقدامی انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: کاربرد این دستگاه در بررسی و تصدیق سند شناسایی رأی دهنده شامل شناسنامه و کارت ملی است و هرگونه عدم تطابق را اعلام خواهد کرد.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت : وجه تمایز در روند انجام فرآیندهای انتخابات امسال با ادوار گذشته الزام استفاده از دستگاههای احراز هویت است.

وی همچنین یکی دیگر از کاربردهای دیگر این دستگاه اعلام رأی تکراری ذکر کرد و افزود : یعنی اگر فردی در شعبه دیگری رأی داد از طریق این دستگاه مشخصاً محل شعبه و زمان رأی دادن اعلام می شود و با توجه به هشدار رأی تکراری از رأی دادن فرد حتی با شناسنامه فاقد مهر جلوگیری می شود.

قربانی ادامه داد: این دستگاه در سایر فرآیندها شامل ثبت و ارسال صورتجلسه آغازین و پایانی و همچنین پس از پایان انتخابات ثبت و ارسال آراء مأخوذه کاربرد دارد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات مازندران، برای جمع آوری آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان حدود سه هزار و ۸۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار