مدیرکل حج و زیارت استان مازندران با اعلام این که بیش از ۷۰ هزار نفر در این استان در نوبت سفر حج تمتع قرار دارند ، گفت که اعزام ثبت نام شدگان بر اساس سهمیه هر استان است که از سوی سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ 18 February 2020

حبیب الله ساداتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هنوز سهمیه سال ۹۹ حج تمتع مشخص نشده است ولی بر اساس اعلام رسمی سازمان حج و زیارت دارندگان فیش ثبت نامی پیش از ۱۵ اردیبهشت سال ۸۶ در گردونه اعزام قرار دارند.

سهمیه ایران برای اعزام متقاضان به حج تمتع در سال گذشته حدود ٨٨ هزار و ۵٠٠ نفر و سهم مازندران چهار هزار و ۲۴۵ نفر بود.

آخرین دوره ثبت نام حج تمتع سال ۱۳۸۶ انجام شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام این که تمامی روند اعزام به حج تمتع الکترونیکی است ، گفت : همه فرآیند از جمله انتخاب کاروان ، پرداخت کامل ودیعه و اصلاح اطلاعات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری مشمولان نیست.

وی با اشاره به اینکه تکمیل ثبت نام حج تمتع ۹۹ با انتخابت کاروان و پرداخت ودیعه از تاریخ ۹ اسفند ماه امسال آغاز می‌شود ، افزود: متقاضیان میتوانند با ورود به سامانه الکترونیکی سازمان حج و زیارت به آدرس www.reserve.haj.ir برای تکمیل فرایند ثبت نام خود اقدام کنند.

وی گفت : برای انجام فرآیند تکمیل ثبت حج تمتع نیازی به مراجعه به ادارات حج و زیارت و دفاتر زیارتی نیست و مشمولان می توانند در منزل کارهای لازم را انجام دهند.

ساداتی توضیح داد : بر اساس اعلام رسمی سازمان حج و زیارت دارندگان فیش پیش ثبت نام تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ می توانند برای سفر حج تمتع ثبت نام کنند و سامانه حج هم تنها برای دارندگان فیش تا تاریخ اعلام شده فعال می شود.

وی افزود : سامانه حج و زیارت الکترونیکی و هوشمند است و برای دارندگان فیش تاریخ‌های بعد از ۱۵ اردیبهشت ۸۶ باز نخواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با تاکید بر اینکه در فرآیند ثبت نام حج هیچ اقدام انسانی دخیل نخواهد بود، از دارندگان فیش غیر از تاریخ اعلام شده خواست که برای ثبت نام به ادارات حج مراجعه نکنند.

سفر زائرانی که بر اساس فیش پیش ثبت نام می توانند در حج تمتع ۹۹ شرکت کنند، باید در زمان تعیین کاروان خود تمامی هزیننه حج را پرداخت کنند.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده ، هزینه حج تمتع برای سال ۹۹ هنوز مشخص نیست ، اما گفته‌های مسئولان حج و زیارت حاکی از ان است که افزایش آن نسبت به سال گذشته قطعی است.

هزینه سفر حج تمتع در سال ۹۸ از ۲۳ میلیون تومان تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

بر اساس گزارش های رسمی ، هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار مازندرانی هم در نوبت اعزام به حج عمره مفرده قرار دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار