وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر شاهد بی‌عدالتی در درمان‌های دندانپزشکی هستیم؛ به گونه‌ای که در پنج دهک پایین جامعه چهار درصد هزینه‌های خانوار و در در بین دهک‌های بالا ۲۰ درصد هزینه‌های خانوار به مصارف دندانپزشکی اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۸۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 24 August 2015

به گزارش تابناک یزد قاضی زاده هاشمی امروز در افتتاحیه کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد بروجرد گفت: در حال حاضر شاهد بی عدالتی در درمان های دندانپزشکی هستیم؛ به گونه ای که در پنج دهک پایین جامعه چهار درصد هزینه های خانوار و در در بین دهک های بالا 20 درصد هزینه های خانوار به مصارف دندانپزشکی اختصاص می یابد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی ارائه می شود و بیمه ها هم در این عرصه حضور پررنگی ندارند، افزود: این مسائل دست به دست هم داده است تا دهک های پایین جامعه از خدمات دندانپزشکی بهره کمتری ببرند.

 وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قوام دولت با تامین معیشت مناسب و سلامت مردم تامین می شود و دولت تدبیر و امید نیز در این مسیر گام های موثری برداشته است گفت: طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان ویژه دانش آموزان سال اول ابتدایی اجرا شده است و از این پس در بین تمام دانش آموزان مقاطع مختلف ابتدایی اجرا می شود.

 قاضی زاده هاشمی ادامه داد: بر اساس این طرح علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه شیارهای دندان های دانش آموزان ترمیم می شود.

 وی در ادامه با بیان اینکه از حضور بخش خصوصی به ویژه دانشگاه آزاد به بخش آموزش استقبال می کنیم، گفت: باید به جای ایجاد دوره های روزانه، شبانه و واحدهای بین الملل دانشگاهی زمینه را برای حضور بخش خصوصی از جمله دانشگاه آزاد فراهم کنیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار