معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش ۵۵ درصدی بارش‌های پاییز استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد بارش‌های زمستان پیش رو نزدیک به نرمال باشد.
کد خبر: ۸۰۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 23 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه یه نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند، از بارش 135 میلی‌متری در فصل پاییز در استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: بارش‌های پاییزی امسال نسبت به سال گذشته (301 میلی‌متر) 55 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت (142 میلی‌متر) حدود پنج درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در این مدت در شهر کرمانشاه 186 میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به سال قبل (250 میلی‌متر) 28 درصد کاهش، اما نسبت به بلندمدت (127 میلی‌متر بارش) حدود 46 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، ماهیدشت با 212 میلی‌متر بیشترین بارش پاییز امسال استان را به خود اختصاص داده که البته در این منطقه نیز نسبت به سال قبل 35 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت 69 درصد افزایش بارندگی را داشته‌ایم.

زورآوند درباره وضعیت بارش‌های زمستانی نیز یادآور شد: پیش‌بینی بلندمدت نشان می‌دهد که اگرچه دی و بهمن چندان پر بارش نیست، اما در اسفندماه بارندگی‌های خوبی داریم.

وی عنوان کرد: در مجموع بارش های زمستان امسال نزدیک به نرمال خواهد بود، البته نباید فراموش کنیم که این پیش‌بینی‌ها فقط حدود 60 درصد دقت دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار