مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام، افزود: تاکنون از سه هزار و 600 کلاس درس حدود هزار و 600 کلاس درس مقاوم‌سازی شده است.
کد خبر: ۸۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 22 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم  قربان‌علی شیرزاد  آمار مدارس تخریبی در سال 84 مازندران را 6 هزار و 800 مدرسه عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد مدارس بیش از 2 هزار و 500 کلاس درس تا به امروز بازسازی شده است.
وی با اشاره به مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام، افزود: تاکنون از سه هزار و 600 کلاس درس حدود هزار و 600 کلاس درس مقاوم‌سازی شده است.
شیرزاد با ابراز امیدواری از ادامه اجرای مقاوم سازی مدارس در قانون برنامه ششم دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: با اجرای این قانون بازسازی و مقاوم‌سازی مابقی مدارس این استان در دستور قرار می‌گیرند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران با تاکید براینکه از سال 92 اجرای استانداردسازی گرمایشی مدارس استان این برنامه را در دستور کار قرار داده است، افزود: در این امر برای اقدامات مدارس مازندران بیش از 220 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس این استان از استانداردسازی گرمایشی برخوردار شدند، تصریح کرد: مدارس روستایی فاقد بخاری مناسب و بخاری‌های گازی غیراستاندارد، استانداردسازی شدند.
شیرزاد ادامه داد:  اجرای سیستم‌های گرمایشی استاندارد در مدارس شهری، خوابگاه‌های شبانه‌روزی و مراکز شهری در دست اقدام است.
وی با اعلام براینکه در بودجه امسال برای اقدامات استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی اعتباری در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم با جذب این اعتبار تا دو سال آینده همه مدارس استان از سامانه گرمایشی غیراستاندارد حذف کنیم.
وی با اشاره به مدارس دو نوبته مدارس در سال تحصیلی جدید بیان داشت: در این استان هنوز مدارس دو نوبته داریم و آمار دقیقی در دست نیست.
شیرزاد، سیاست کلی آموزش و پرورش استان را بر محور تک نوبته بیان و عنوان کرد: هم‌اکنون این سازمان بدنبال تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است که در گذشته آغاز شده بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار