قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی:
در 20سال آینده باید 20میلیون شغل در کشور ایجاد شود که بخشی از این اشتغال در حوزه سواحل و گردشگری تامین خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ 25 February 2015
 قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از اختصاص 26میلیارد تومان اعتبار برای اولین بار جهت ساماندهی سواحل کشور خبر داد.مرتضی میرباقری روز چهارشنبه در جریان بازدید از سواحل شهرستان رودسر در شرق گیلان بیان کرد: نیمی از این اعتبار تخصیص یافته و مابقی نیز بزودی به مناطق ساحلی کشور اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه بخش عمده از این اعتبار به گیلان اختصاص می یابد، اظهار کرد: هم اکنون پنج میلیارد تومان به این استان تخصیص داده شده که امیدواریم طرح های توسعه گردشگری گیلان با شتاب بیشتری انجام گیرد.

وی استان گیلان را متفاوت از سایر استان ها در زمینه برخورداری از مواهب طبیعی ذکر کرد و افزود: باید در این زمینه رسانه های استان بیشتر اطلاع رسانی کنند تا استان به جایگاه واقعی خود ارتقا یابد.

میرباقری در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در سواحل کشور دارد، گفت: هم اکنون مقدمات آن در حال طراحی می باشد و سرمایه گذاری اساسی در چارچوب برنامه توسعه کشور برای آن تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه جدی ترین راهبرد دولت توجه ویژه به ساماندهی سواحل است، افزود: در 20سال آینده باید 20میلیون شغل در کشور ایجاد شود که بخشی از این اشتغال در حوزه سواحل و گردشگری تامین خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی مبحث دسترسی آسان مردم به سواحل را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید موانع کنونی در سواحل برداشته شود تا مردم به سهولت بتوانند به سواحل دسترسی داشته باشند.

وی لزوم فعال شدن زیر ساخت ها در سواحل را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: باید بخش دولتی فعالیت خود را در این حوزه بیشتر نماید و معتقدم در انجام این کار خطیر همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط باید پای کار حاضر شوند.

میرباقری همچنین از روند توسعه زیر ساخت ها در سواحل رودسر از سوی شهرداری را مورد تمجید قرار داد و افزود: خوشبختانه در بحث دسترسی به سواحل و آماده سازی در سواحل رودسر گام های خوبی برداشته شده که امیدواریم آثار ارزشمند آن را در نوروز 94شاهد باشیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی به منظور بازدید از طرح های ساحلی گیلان و نشست با استاندار به این استان سفر کرده است.

شهرستان رودسر با 45کیلومتر ساحل و سه طرح سالمسازی دریا در 75کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار