رئیس شبکه بهداشت مازندران با اشاره به اینکه کنترل بیماری آنفلوانزا در استان ضروری است، گفت: ۱۰ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در مازندران فوت کردند.
کد خبر: ۸۰۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 27 November 2019

حامد روحانی‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با بیان اینکه پیشگیری بهتر، مهم‌تر و ارزان تر از درمان است، اظهار داشت: بسیاری از موارد در حوزه سلامت با افزایش آگاهی مردم، بیماری‌ها قابل کنترل است. باید در بحث سلامت و بهداشت اطلاعات مردم در موارد بهداشتی را بیشتر کنیم که رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی افزود: درمان زنجیره آخر و نهایی حوزه سلامت است. اقدامات بهداشت در اولویت قرار دارد که هرچه آگاهی مردم بیشتر باشد شاهد ابتلای کمتر مردم به بیماری هستیم.

روحانی زاده تصریح کرد: آنفلو‌انزا و بیماری‌های حاد تنفسی در فصل سرما و شروع فصل پاییز و زمستان شیوع و افزایش می‌یابد که امسال بر اساس آمار بهداشت منطقه‌ای منطقه ما زودتر از نرم شیوع یافت کشورهای اطراف هم درگیر است این امر شدت حملات و بیماری‌زایی ویروس بالاتر باشد و درصد بیشتری را مبتلا کند که باید آمادگی و مراقبت نیز بیشتر شود.

وی بیان کرد: طبق گزارشات مرکز مدیریت بیماری‌ها، 12 استان به ویژه استان‌های شمالی بیماری فعال است و افراد درگیر و آلوده هستند. فاز اول بیماری تا سه هفته آینده بالا است و باید موارد بهداشتی بیش از پیش جدی گرفته شود./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار