معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم (۱۳۹۸-۱۳۹۲) ۴۹۶ پایگاه آتش نشانی روستایی تجهیز و راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۷۹۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 22 November 2019

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم (۱۳۹۸-۱۳۹۲) ۴۹۶ پایگاه آتش نشانی روستایی تجهیز و راه‌اندازی شده است.

سعیدرضا جندقیان بیدگلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در مجموع از زمان راه اندازی نهاد دهیاری ها در روستاها تا شهریور امسال ۹۲۴ پایگاه آتش نشانی در روستاها راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: دو مقوله استقرار خودروی آتش نشانی و مبحث پسماند در روستاها هیچگاه در ایران متولی نداشت و قبل از انقلاب هم به این موضوع توجه نشده بود.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم وضعیت ایمنی و آتش ‌نشانی روستایی ارتقا یافته است.
جندقیان بیدگلی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند. به همین دلیل وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دولت یازدهم ارتقا یافته است.
وی اظهار داشت: مطابق مصوبه شورای‌ عالی معماری و شهرسازی کشور، در خصوص ضوابط ایجاد پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی، هر یک از این پایگاه‌ها ۱۰ روستا را تحت پوشش قرار خواهند داد.
جندقیان بیدگلی گفت: به عبارت دیگر، بیش ۴۸ درصد از کل پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی مجهز به خودرو آتش‌نشانی نیمه سنگین روستایی، در دولت یازدهم راه‌اندازی شده‌اند.
وی ادامه داد: صرفه جویی‌های ناشی از ایجاد چنین مراکز خدمات نوینی در روستاهای کشور که می‌تواند انواع حوادث از جمله آتش‌سوزی، امداد جاده‌ای و حوادث غیرمترقبه را پوشش دهد، علاوه بر حفظ سرمایه‌های انسانی در حفظ سرمایه‌های طبیعی و محیطی و ایمن‌سازی فضاهای سکونتی و کاهش این خسارات نقش موثری خواهد داشت. چرا که میزان خسارات فعلی به دلیل عدم پوشش ایمنی و آتش‌نشانی در روستاهای کشور است.
وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در پیشبرد اهداف مدیریت بحران کشور و بر اساس وظایف قانونی مندرج در بندهای ۳۰ و ۳۹ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوب در راستای حفظ ایمنی و اطفای حریق، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برنامه‌ریزی انجام داده است که هر ساله تعدادی از روستاهای واجد شرایط کشور تجهیز می‌شوند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار