روزنامه الرایه با اشاره صریح به بازیکن ایرانی این تیم نوشت: «بسیاری از هواداران العربی پورعلی‌گنجی را یکی از دلایل شکست‌های اخیر می‌دانند و عقیده دارند کارایی لازم را در خط دفاع ندارد.
کد خبر: ۷۹۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 13 November 2019

 زمانی که مرتضی پورعلی‌گنجی در نفت تهران در قامت یک پدیده به فوتبال کشور معرفی شد و مخصوصا از جایی که کارلوس کی‌روش با تغییر پست از او یک دفاع وسط شش‌دانگ ساخت، خیلی‌ها تصور کردند فوتبال ایران صاحب مدافع تراز اولی شده که عقب زمین را حداقل یک دهه بیمه خواهد کرد. گنجی اما خیلی زودتر از حد تصور راهی فوتبال قطر شد. در این سال‌ها مد شده برخی بازیکنان ایرانی با ژست اروپایی شدن مدتی را در لیگ‌های درجه 2 و 3 قاره سبز بگذرانند و بعد سراغ چاپ اسکناس در کشورهای عربی بروند. مرتضی اما از همان روز اول تصمیمش را گرفت و به قطر رفت.

به این ترتیب سیر نزولی این استعداد جوان هم شروع شد. او بعد از بازی در السد، برای مدتی به یوپن بلژیک که تحت تملک شیوخ قطری است رفت اما آنجا چندان دوام نیاورد و به العربی برگشت. حالا نمایش‌های گنجی در این تیم با انتقادات روزافزون رسانه‌ها و اهالی فوتبال مواجه شده است.
العربی در 4 بازی آخرش 3 بار شکست خورده و تنها یک مساوی به‌دست آورده است. بعد از باخت اخیر این تیم به السیلیه، انتقادها از گنجی و یارانش شدت گرفت و روزنامه الرایه با اشاره صریح به بازیکن ایرانی این تیم نوشت: «بسیاری از هواداران العربی پورعلی‌گنجی را یکی از دلایل شکست‌های اخیر می‌دانند و عقیده دارند کارایی لازم را در خط دفاع ندارد. او همچنین اشتباهات زیادی انجام می‌دهد که موجب دریافت گل‌های فراوان شده است.» در ادامه این فضا، دیروز هم مدیر سابق العربی از گنجی به‌عنوان «نقطه ضعف» اصلی این تیم یاد کرد. گفتنی است؛ اخیرا جایگاه مرتضی در تیم ملی هم به خطر افتاده است. پورعلی‌گنجی در بازی دوستانه ایران با کره‌جنوبی از سوی مارک ویلموتس در ترکیب اصلی قرار گرفت و نمایش پراشتباه و متزلزلی داشت. از بین 3 بازی مرحله پیش‌مقدماتی جام‌جهانی هم گنجی فقط در بازی آسان برابر کامبوج به میدان رفت و در 2 مسابقه دیگر مقابل هنگ‌کنگ و بحرین، از روی نیمکت ذخیره‌ها بازی کنعانی‌زادگان و مجید حسینی را تماشا کرد. حالا باید دید دیدار با عراق چطور پیش می‌رود و به مرتضی بازی می‌رسد یا نه؟ آنچه مشخص است اینکه گنجی فعلی با آن بازیکن فوق‌العاده‌ای که در جام ملت‌های 2015آسیا ‌دیدیم تفاوت فاحشی دارد؛ باز هم نتیجه یک انتخاب غلط دیگر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار