شرکت‌کنندگان در کمیسیون فضای مجازی اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در کمیسیون فضای مجازی بر لزوم گسترش فعالیت این شبکه‌ها در فضای مجازی تاکید کردند.
کد خبر: ۷۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 19 August 2015
به گزارش تابناک یزد  مصطفی حیدرزاده - کارشناس IPTV مرکز ملی فضای مجازی در کمیسیون فضای مجازی این اجلاس - به تبیین IPTV و IPMedia پرداخت و گفت: در این سامانه امکان پخش برنامه زنده، امکان جابه‌جایی برنامه، امکان مشاهده برنامه چند ساعت قبل‌تر و بعدتر از زمان اختصاصی و امکان ضبط برنامه بر روی حافظه داخلی درخواست ویدئوی انتخابی وجود دارد .

وی محدودیت‌های IPTV را نیاز به اینترنت پرسرعت، عدم امکان استفاده در تلویزیون های فعلی، هزینه بابت ایجاد زیرساخت و عدم قابلیت پخش ویدئو با کیفیت HD در حال حاضر دانست .

پس از سخنان حیدرزاده، اعضای کمیسیون فضای مجازی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی سوالاتی درباره IPTV مطرح کردند که وی به این سوالات پاسخ گفت .

در این کمیسیون همچنین تعدادی از اعضا پیشنهادهایی را درباره‌ی حضور رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در فضای مجازی مطرح کردند .

ولید سلمان، مدیر پایگاه اسلام اصیل پیشنهاد کرد تشکلی برای مسؤولان پایگاه‌های خبری وابسته به رادیو و تلویزیون های اسلامی راه اندازی شود .

وی پیشنهاد کرد تشکلی برای مسؤولان پایگاه‌های خبری وابسته به رادیو و تلویزیون های اسلامی راه اندازی شود .

عبداللطیف صلاح مدیر پایگاه خبری المنار با بیان اینکه رادیو و تلویزیون های اسلامی باید حضور و فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی پررنگ تر کنند، اضافه کرد: رادیو و تلویزیون های اسلامی در زمینه انتقال اخبار میان خود با کمبود مواجه هستند و این کمبود باید جبران شود .

وی با تاکید بر لزوم تمرکز رادیو و تلویزیون های اسلامی بر اولویت‌ها افزود: این شبکه‌ها نیازمند ورود قوی به شبکه‌های اجتماعی هستند .

عدنان ساعدی، مدیر خبرگزاری الاتجاه عراق غفلت از فضای مجازی را موجب استفاده نکردن از ظرفیتی بزرگ دانست و افزود: کمیته ای در سوریه و لبنان با حضور فعالان عرصه فضای مجازی راه اندازی شده که شایسته است این کمیته در میان اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی هم تشکیل شود .

کریم عجاوی مدیر پایگاه خبری شبکه ماهواره ای فلسطین الیوم خواستار آموزش مدیران رادیو و تلویزیون های اسلامی به منظور حضور در فضای مجازی شد و گفت: باید کارشناسانی این امر را به عهده بگیرند و مدیران مرتبط با فضای مجازی رادیو و تلویزیون های اسلامی را در راستای تاثیرگذاری بیشتر در فضای مجازی آموزش دهند .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار