رئیس شورای شهر رویان، گفت: رویان با قدمت 65 ساله شهری و سابقه تاریخی فراوان همچنان از حداقلی‌ها محروم است.
کد خبر: ۷۸۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ 16 October 2019

محمدرضا بابایی عصر امروز در هفتمین جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: رویان 65 سال است که دارای شهرداری است، تاریخی پر افتخار دارد و مردمی قدردان و پرتلاش اما همچنان از خیلی از حداقلی‌ها محروم است.

وی افزود: این شهر همواره از مشکلات فراوان رنج می‌کشید و هنوز هم دچار برخی از آن است که از جمله آن اسناد بنیاد علوی است.

رئیس شورای شهر رویان تصریح کرد: مشکل ترافیک شهر رویان با تمهیداتی از جمله کنارگذر و کمربندی پس از سال‌ها کمتر شد به طوری که برای تملک و اجرای 500 متر باقیمانده از فاز یک و اتصال به خیابان شهدا مردم سال‌ها در انتظار بودند و اکنون با حمایت مسؤولان این مشکل رفع و ادامه کمربندی نیز با اعتبار 53 میلیارد تومان آغاز شد که امیدواریم با سرعت بیشتر و تکمیل آن شهر نفس تازه بگیرد.

این مسؤول کمبود و کدورت آب شرب شهر رویان را از دیگری مشکلات عنوان کرد که مردم این منطقه همواره با آن درگیر بودند، دغدغه مدیران شهر و شهرستان هم بود زیرا در زمان حضور مسافران در ایام تعطیل آب شرب بخش اعظم شهر قطع و آب شرب مردم با تانکر حمل و خرید و فروش می‌شد.

بابایی با بیان اینکه با همت مسؤولان و پیگیری‌های انجام شده و اختصاص پنج و نیم میلیارد تومان اعتبار و اجرای خط لوله 310 به طول 6 هزار و 800 متر در کمربندی مشکل اساسی تامین آب رفع شد، تصریح کرد: شبکه داخلی فرسوده و نیازمند اصلاح و رینگ است که باید در اصلاح شبکه و اجرای کار تسریع شود.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت با پیگیری شورای اسلامی و شهرداری و حمایت دیگر مسؤولان ساختمان 115 احداث شد اما نیازمند اعتبار برای تکمیل، تجهیز و اختصاص آمبولانس است.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان ادامه داد: رویان از یک درمانگاه قدیمی برخوردار بود که با پیگیری‌های لازم مقرر شد تا ساختمان جدید احداث و تجهیز شود که این کار هم پیگیری شد و ساختمان جدید به مساحت یکهزار متر مربع در حال احداث است اما به دلیل کمبود اعتبار لازم نیمه‌کاره مانده و توقع مردم این شهر تخصیص اعتبار لازم برای تسریع در تکمیل و تجهیز آن است.

این مسؤول از دیگر مشکلات مردم رویان که مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل شهر نیز هست، اسناد بنیاد علوی ذکر کرد و گفت: آنچه که امروز شهر و مردم رویان را با مشکل جدی مواجه کرده موضوع اسناد بنیاد علوی است که به رغم پیگیری‌های فراوان و نبود اسنادی دال بر مالکیت بنیاد علوی بر اراضی مردم در این شهر، همچنان شهروندان درگیر اخذ سند برای ملک خود هستند و عرصه بر آنان تنگ شده است.

بابایی ادامه داد: همین امر سبب شد نه تنها مردم از ساخت و ساز در ملک خود و اخذ سند و تسهیلات محروم شوند بلکه مانع حضور سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری در شهر و منطقه رویان شده است زیرا داشتن سند مالکیت برای سرمایه گذار برای اطمینان لازم در سرمایه‌گذاری مهم است و اگر چنانچه تسهیلات هم درخواست کند نخستین مدرک مورد نیاز سند ملک است.

رئیس شورای اسلامی شهر رویان در پایان با اشاره به محدودیت اعتبارات شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای کوچک، گفت: شهرداری رویان با بودجه 11 میلیاردی که تحقق آن هم با شرایط کنونی خیلی سخت است را در اجرای پروژه‌ها دچار مشکل کرده است بنابراین برای تکمیل برخی از پروژه‌ها خصوصا لایروبی، احداث پل در سبزه رود که با بالا آمدن آب در آب‌نمای موجود ارتباط دو طرف کاملا قطع می‌شود و ... حداقل نیازمند 2 میلیارد اعتبار هستیم که انتظار است از محل اعتبارات مربوط به مقابله با بحران تامین شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار