عضو تیم ملی پاورلیفتینگ ایران گفت: امیدوارم مقام قهرمانی پاورلیفتینگ مسابقات جهانی را به دست آورم.
کد خبر: ۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 15 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مجتبی مهربان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: مسابقات پاورلیفتیگ‌ در جهان به صورت سالانه و حدود 10 مسابقه برگزار می‌کند که نزدیک‌ترین مسابقه‌ در پیش‌رو از تاریخ 22 تا 26 مردادماه در کشور روسیه برگزار می‌شود.

عضو تیم ملی پاورلیفتینگ ایران با بیان اینکه در مسابقات پیش‌رو هر 46 عضو پاورلیفتینگ جهان حضور پیدا می‌کنند، افزود: از سال گذشته تمرینات خود را برای اعزام به مسابقات آسیایی عمان شروع کرده‌ام ولی به دلیل مشکلاتی همچون نظام وظیفه از حضور در این مسابقات جا ماندم.

مهربان بیان کرد: پس از پایان یافتن مسابقات آسیایی عمان هدفم حفظ آمادگی و در اوج ماندن بود چرا که در مسابقات کشوری توانستم سکوی دوم را به دست آورم و برای مسابقات جهانی انتخاب شوم.

وی با بیان اینکه رکورد جهان در وزن 120 کیلوگرم با ثبت 335 کیلوگرم در این رشته قدرتی است، تصریح کرد: خوشبختانه رکوردی را که در این رشته به ثبت رسانده‌ام 330 کیلوگرم است که امیدوارم بتوانم این رکورد را ارتقا داده و بتوانم برای کشورم در مسابقات جهانی افتخارآفرینی کنم.

عضو تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در پاسخ به این سوال که آیا حمایتی از سوی فدراسیون پرورش اندام و وزارت ورزش برای ملی‌پوشان پاورلیفتینگ صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: در حالی که ورزشکار برای انتخاب در تیم ملی دوران سختی را می‌گذارند، فدراسیون برای اعزام ورزشکار به مسابقات برون مرزی هیچ حمایت مالی انجام نمیدهد و تمام هزینه‌های اعزام برعهده ورزشکار است.

مهربان بیان اینکه از سال 76 در رشته پرورش اندام آغاز به فعالیت کرده و از سال 82 به پاورلیفتینگ ورود کرده‌ام، گفت: برای حضور در مسابقات جهانی روسیه باید حداقل 25 میلیون تومان هزینه کنم که به امید خداوند متعال اگر بتوانم در این مسابقات نتایج مطلوبی به دست آورم مجدداً در مسابقات پرتغال شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دیدگاه مردم نسبت به این رشته تغییر پیدا نکند پیشرفتی در این رشته حاصل نمی‌شود گفت: مسئله‌ای که وجود دارد فرهنگ ورزشکاران این رشته است که متاسفانه برخی افرادی که در این رشته فعالیت دارند همدلی کمتری باهم دارند.

مهربان با بیان اینکه حتی اگر 20 نفر در رشته زیبایی اندام از کشورمان 20 نفر در سطح نخست جهان باشند و مشکلی پیش بیاید هیچ کسی حمایت نمی‌کند و می‌گویند می‌خواستید وارد چنین رشته‌ای نشوید گفت: برای ارتقا سطح رشته قدرتی پاورلیفتینگ تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم در مسابقات پیش‌رو بتوانم مقام قهرمانی را به دست آورم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار