رئیس سازمان بسیج کارگری یزد گفت: تاکنون 20 هزار کارگر و کارفرما با تکمیل فرم و تحویل مدارک در این تشکل استانی سازماندهی شدند.
کد خبر: ۷۳۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 29 April 2019

محمدرضا نیک نام افزود: اعضای این تشکل طبق ماموریت های بسیج در برنامه های فرهنگی، بصیرتی و ورزشی مشارکت دارند.
وی ادامه داد: در این ارتباط تشکیل حلقه های معرفتی صالحین، برگزاری دوره های آموزشی، جلسه های هم اندیشی، رسیدگی به مطالبات کارگران و کارفرمایان و برگزاری مسابقات فرهنگی و بصیرتی برگزار می شود.
رئیس سازمان بسیج کارگری یزد با اشاره به اینکه کارگر، سرمایه و کارفرما سه وجه یک مثلث هستند اگر با هم تعامل داشته باشند تولید و اشتغال محقق می شود بر پیگیری موضوع مطالبات این قشر تاکید کرد.
نیک نام به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به رونق تولید اشاره کرد و یادآور شد: برای تحقق کامل این توصیه معظم له برنامه های آموزشی و فرهنگی پیش بینی شده است.
به گفته وی توجه به خرید کالای ایرانی و تولید با کیفیت و فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها از دیگر اقدام های بسیج کارگری است.
رئیس سازمان بسیج کارگری یزد افزود: جامعه کارگری استان در دوران انقلاب اسلامی 387 شهید تقدیم نظام کرد که همه ساله برای ترویج فرهنگ شهادت برنامه های مختلفی برگزار می شود.
نیک نام از فعالیت 12 حوزه بسیج کارگری در استان خبر داد که کارگران و کارفرمایان عضو طبق مقررات در برنامه های مختلف مشارکت و موضوع های مختلف را پیگیری می کنند.
65درصد جامعه یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد را کارگران تشکیل می دهند و 180 هزار کارگر مستقیما بیمه شده هستند.
225 تشکل کارگری در استان فعالیت دارد که از این تعداد 103 تشکل انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و بقیه شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگر است.
هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار