نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی شدن انتخابات به صورت تناسبی موافقم اما اگر استانی شدن انتخابات به صورت غیرتناسبی باشد با آن موافق نیستم.
کد خبر: ۷۰۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 29 January 2019

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌محمد دامادی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو یی، با اشاره به طرح مجلس برای استانی شدن انتخابات گفت: اگر استانی شدن انتخابات به صورت تناسبی باشد با آن موافق هستم، اما اگر استانی شدن انتخابات به صورت غیرتناسبی باشد با آن موافق نیستم.

وی افزود: رئیس کمیسیون شوراها عنوان کرد که با اصلاحاتی که صورت گرفته، استانی شدن انتخابات در این طرح تناسبی است اما باید ببینیم در صحن مجلس، کار به چه گونه‌ای خواهد بود و آیا خواهد توانست نظر نمایندگان را جلب کند یا خیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من روز گذشته با آقای لاریجانی در مورد طرح استانی شدن انتخابات و لزوم تناسبی بودن انتخابات صحبت کردم که آقای لاریجانی به من گفت که «اجازه بدهید طرح به صحن بیاید بعد روی آن بحث می‌کنیم» و نظر صریحی را ارائه نکرد.

دامادی ضمن حمایت از طرح استانی انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اگر انتخابات استانی بود و نظام حزبی واقعی وجود داشت، شاید من در آن دوره که رای آوردم اصلا نماینده نمی‌شدم و درست هم بود؛ چراکه روزی که نماینده شدم تجربه نمایندگی و قانون‌نویسی نداشتم و صرفا به خاطر مرحوم پدرم و قسمتی هم به خاطر خودم که محبوبیتی داشتم، رأی آوردم و امروز به پختگی کامل در این زمینه رسیدم‌.

دامادی افزود: حداقلش این است که در سیستم استانی کسانی وارد جمع‌های انتخاباتی می‌شوند که از یک لول بالاتری برخوردار باشند و مسائل و قوانین فرادستی بدانند و قانون برنامه را بشناسند. نوع قانون‌نویسی را بشناسند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در سیستم استانی شدن جریانات سیاسی هم خود را از حالت جمشید بسم‌الله خارج کرده و شرایط خود را تغییر می‌دهند و لیست‌هایی را تهیه خواهند کرد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار