معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: تجربه کارآفرینان موفق بايد در اختیار جوانان قرار گيرد تا از اين طريق هم کارآفرینان موفق دیده شوند و همه ایده‌های جدید و نو به جوانان آموزش داده شود.
کد خبر: ۷۰۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 29 January 2019

«احمد طالبی» در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان میبد گفت: هر فردی یک سری توانمندی و مهارت دارد که باید با کمک و حمایت مسئولان به یک پيشه و شغل تبديل شود و كه البته تولید ثروت کند.

وی با اشاره به لزوم مهارت‌آموزي در دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و مدارس، افزود: هر شخصی که مهارتی را آموزش دیده یا از نسل‌های گذشته آن را فرا گرفته، باید آن را تبدیل به کار و درآمد کند اما متاسفانه اين در حالي است كه برخي افراد دارای مهارت و حرفه به جای این که آن را تبدیل به کار کنند، به دنبال پارتی‌بازي و كسب ثروت براي تبدیل آن به شغل‌هايي كه گاهاً بارها امتحان خود را پس داده، هستند.

طالبی با بیان این که برای ایجاد اشتغال باید فرصت بازار را شناخت، اظهار کرد: در هر زمان و مکانی باید فرصت بازار را شناخت و به دنبال آن، بازاریابی و در نهایت فروش آن محصول را مدنظر قرار داد.

وي بیان کرد: باید به جوانان خلاق فرصت و میدان داد تا با ایده‌های نو که از طرفشان مطرح می‌شود، بتوانند درآمدزایی کنند.

طالبي با بيان اين كه حتی می‌توان در امورات مذهبی و برخلاف انتظار عموم نيز با ایجاد اشتغال به دنبال کار و ثروت بود، تصریح کرد: تجربه کارآفرینان موفق بايد در اختیار جوانان قرار گيرد تا از اين طريق هم کارآفرینان موفق دیده شوند و همه ایده‌های جدید و نو به جوانان آموزش داده شود.

وی خواستار هر ‌گونه همکاری از طرف آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و نهادها و سازمان‌های ذیربط در اين رابطه شد.

«آزاد معلم» مشاور استاندار هم در ادامه این نشست گفت: با توجه به اینکه کارآفرینی با ریسک شکست‌پذیری همراه است و تسهیلاتی که به جوانان داده می‌شود نيز باید به بانک‌ها مسترد شود، لازم است سرمایه‌گذاران در حوزه کارآفرینی و حمایت از جوانان وارد شوند.

وي بر تشکیل کارگروهی در جهت شناسایی موانع موجود در مسیر ایجاد کسب و کار نيز تاکید کرد.

«سید احمد اعلائی» ريیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد هم در ادامه این نشست گفت: تسهیلات اشتغال روستایی به ميزان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تاکنون در ميبد پرداخت شده كه ۷۰ درصد آن مربوط به اشتغال جوانان بوده است.

وي افزود: ارائه تسهیلات به تنهایی برای اشتغالزایی کافی نیست بلکه باید شرایط ایجاد اشتغال برای جوانان توسط دستگاه‌های گوناگون با همکاری و تسهیل در صدور مجوزها به صورت برنامه‌ریزی‌ شده، فراهم شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار