مسئول تربیت بدنی بسیج ناحیه مقاومت شهرستان آمل گفت: برای انتخاب سرپهلوان سال 97 بسیج، رقابت های کشتی پهلوانی در رده بزرگسالان و با حضور پهلوانان نامدار کشور در سطح بالایی در آمل در حال برگزاری است.
کد خبر: ۷۰۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 24 January 2019

 خلیل رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان اینکه رقابت‌های ورزش‌های زورخانه ای و پهلوانی بسیج در 2 رشته هنرهای فردی و کشتی پهلوانی و همچنین سرپهلوان سال 97 به مدت 2 روز به میزبانی شهرستان هزار سنگر آمل در حال برگزار شدن است،اظهار کرد : تاکنون 12 تیم از 12 استان در این مسابقات حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه در هنرهای فردی هر ورزشکار در دوماه می‌تواند شرکت نماید، بیان کرد: در این رقابت‌ها در رشته هنرهای فردی شرکت کنندگان در ماده‌های چرخ، چرخ تیر، چرخ چمنی، سنگ، کباده، دومیل بازی و سه و چهارمیل بازی در رده سنی جوانان باهم مسابقه می‌دهند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در کشتی پهلوانی در رده سنی متولید قبل از 1377 و بالای 20 سال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کشتی گیران در وزن‌های 90 تا 125 کیلو با هم رقابت می‌کنند.

 

رضوی با بیان اینکه برای انتخاب سرپهلوان سال 97 بسیج، رقابت‌های کشتی پهلوانی در رده بزرگسالان و با حضور پهلوانان نامدار کشور در سطح بالایی است، افزود: هدف از برگزاری مسابقات گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی‌و چهل شهید ششم بهمن آمل و ترویج و توسعه ورزش ملی پهلوانی بوده است.

 

وی با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری به ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خاطرنشان کرد: این ورزش نماد پهلوانی و فرهنگ ایران است.

 

مسئول تربیت بدنی بسیج ناحیه مقاومت شهرستان آمل با بیان اینکه کشتی پهلوانی گل ورزش‌های زورخانه ای است، ادامه داد: ساخت زورخانه در شهرما برای این ورزش دینی و ملی یکی از افتخارات ورزش کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای تنها ورزش اخلاقی و فرهنگی دنیا است، اظهار داشت: احداث زورخانه‌ها که محل این ورزش است قدمی‌برای گسترش این ورزش آئینی است.

 

رضوی با اشاره به حضور بسیجیان در برنامه‌های گلریزان زورخانه‌ها برای نیازمندان گفت: با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر ورزش زورخانه ای و با حمایت‌های سازمان بسیج مستضعفین انجمن پهلوانی و زورخانه ای بسیج در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری اقدامات بزرگی را در سال 97 انجام داده است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار