فیلم سینمایی سکته ی مغزی به نویسندگی و کارگردانی پوریا ضیایی و تهیه کنندگی داریوش موحد تا چندی دیگر آماده ی نمایش میشود
کد خبر: ۷۰۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 13 January 2019

به گزارش تابناک مازندران، سکته ی مغزی یک فیلم اجتماعی است که با رویکردی متفاوت به مشکلات زنان و جوانان در جامعه نگاه میکند. فیلمی که برای بخش هنر و تجربه در سینمای ایران ساخته شده والحق که تجربه ایست متفاوت که باید به تیم سازنده اش تبریک گفت و جسارت کارگردان جوان بیست و ساله و تهیه کننده اش را ستود.

فیلم قصه ی کارگردانی را روایت میکند که سالهاست مسافر کشی میکند و فیلم نمیسازد و همسرش سیما به همین دلیل قصد جدایی از او را دارد ، آقای کارگردان سعی میکند هرطور شده در روز جدایی از همسرش فیلمش را بسازد اما این تمام ماجرا نیست.

فیلم تفاوتهای بسیاری با دیگر آثار تولیدی در سینمای ایران دارد ساخت فیلم سینمایی فقط با یک گوشی موبایل بدون نورپردازی بدون حضور تصویر بردار و صدابردار ، قابهای نامتعارف و کارگردانیِ طراحی نشده و استفاده از مردم شهر به عنوان بازیگر بخشی از تفاوتهای سکته ی مغزی است که آنرا به عنوان یک اثر تجربی از دیگر آثار سینمایی متمایز میسازد. فیلمی که به دلیل نداشتن تجهیزات مرسوم سینمایی ، عدم استفاده از بازیگران به نام و به جای آن معرفی بازیگران جوان و بدون حضور عوامل سازنده ی یک فیلم به جز بازیگران و کارگردان ساخته بشود مشخص است که هزینه ی تولید آن بسیار پائین است و این کاهش هزینه ی تولید میتواند در نوع خود جذاب و راه نجاتی باشد برای سینمای مستقل این روزها.

در این فیلم به جز : مهدی مهری ، شیما پروهان ، سحر قدسی ، محمد شهبازی مریم کریمی حامد ملازاده ، بابک کریمی ، محسن نایب ، ایمان میرهاشمی ، سما راد و یوسف موسوی که گروه بازیگران را تشکیل میدهند ، عوامل دیگر پروژه عبارتند از: تدوین و صداگذاری امیر موحد ، آهنگساز پدرام معصوم ، طراح پوستر محمد شمس الدین باوفا ، مدیر روابط عمومی اسلامعلی کوچکی ، مجری طرح موسسه هنر و سینما ، مدیر تولید زهرا جامی ، تهیه کننده داریوش موحد ، نویسنده و کارگردان پوریا ضیایی .

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هنردوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
واقعا جای تحسین داره با این مقدار هزینه فیلم سینمایی ساختن

احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار