در این حادثه ۱۶ نفر مصدوم شدند که یک نفر مرد و بقیه، خانم‌های ۲۰ تا ۴۸ ساله بودند. تمام مصدومان پس از انجام‌ اقدامات درمانی اولیه پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های ثامن‌الائمه گلوگاه و شهدای بندر گز منتقل شدند.
کد خبر: ۶۹۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ 26 December 2018

به گزارش تابناک مازندران، متاسفانه واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل کارگران زن روزمزد در گلوگاه  شانزده مصدوم بر جای گذاشت.

براساس این گزارش، در این حادثه شامگاه چهارشنبه که در جاده گلوگاه - نوکنده رخ داد و 14 سرنشین آن که تمامی زنان کارگر روزمزد بودند به همراه راننده روانه بیمارستان شدند.
سخنگوی اورژانس مازندران در این باره گفت : حادثه حوالی ساعت 18 به مرکز پیام شرق مازندران گزارش شد و سپس بلافاصله آمبولانس های مختلف از پایگاههای اورژانس گلوگاه، نوکنده، تیرتاش و هلال احمر پاسند، نوکنده و کردکوی به محله حادثه اعزام شدند.
ذکریا اشکپور افزود: در این حادثه 15 کارگر زن که همگی بین 20 تا 48 سال سن داشتند به همراه مردی که راننده مینی بوس بود زخمی شدند.
وی گفت که مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی و پیش بیمارستانی به بیمارستان های ثامن الائمه گلوگاه و شهدای بندرگز منتقل شدند.
منابع محلی هم به خبرنگار ایرنا گفتند که زنان سرنشین مینی بوس همگی از کارگران باغ مرکبات بودند که هنگام بازگشت از کار پرتقال چینی دچار این حادثه شدند.
این دومین حادثه واژگونی مینی بوس حامل زنان کارگر روزمزد در مازندران طی کمتر از دو ماه گذشته است.
بیست و هشتم آبان ماه امسال هم واژگونی یک دستگاه مینی بوس به داخل کانال آب در حاشیه جاده اسلام آباد شهرستان میاندرود سبب زخمی شدن 24 تن از سرنشینان آن شد که تمامی آنها به جز راننده زن بودند.
مصدومان آن حادثه هم تمامی زنانی بودند که از کار نارنگی چینی در باغ های منطقه به خانه هایشان باز می گشتند.
هم اکنون فصل برداشت مرکبات بویژه پرتقال از باغ های مازندران است و بیشتر کارگران این بخش هم را هم زنانی تشکیل می دهند که همه روزه از روستاها با مینی بوس یا نیسان آبی به محل کار برده شده و با غروب آفتاب بازگردانده می شوند.
در سال های اخیر به خاطر افزایش دستمزد مردان در بخش کشاورزی و باغداری، به کارگیری زنان که تا یک سوم مردان دستمزد طلب می کنند با استقبال کارفرمایان مواجه شده است.
کار این زنان به صورت روزمزد است و هیچگونه مزایایی هم به آنان تعلق نمی گیرد و هنگام وقوع حوادث در محل کار یا تصادف هنگام آمد و شد هیچ گونه پشتوانه حمایتی ندارند.

 

 

برچسب ها: تصادف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ازاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
همه جا واژگون واژگونه ددم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار