شهردار آبادان:
شهردار آبادان گفت: در خصوص عوارض آلایندگی به فاز دو پالایشگاه آبادان اخطار داده ایم و اگر در این هفته پرداخت عوارض صورت نگردد، اقدام قانونی خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۹۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 25 December 2018

حسین حمید پور شهردار آبادان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: علت اصلی برخی از تجمعات اخیر کارکنان شهرداری در مقابل درب شهردای مرکزی، فشار اقتصادی و عدم پرداخت به موقع حقوق توسط شهرداری و مجموع عواملی در فضای عمومی و مسموم شهردار است که باعث افزایش تحریک و ایجاد نارضایتی بین مردم شده است.

وی افزود: علت عقب افتادگی و عدم پرداخت به موقع حقوق فقط مختص شهرداری آبادان نیست بلکه بسیاری از سازمان‌ها با این مشکل مواجه هستند؛ کاهش درآمد شهرداری آبادان به دلیل تغییر قوانین در بحث کلان دولت، کاهش و تقسیم عوارض آلایندگی پالایشگاه بین دو شهر آبادان و خرمشهر،کاهش میزان ارزش افزوده پرداختی و تصمیماتی که در راس گرفته می‌شود.

حمید پور با اشاره به عقب افتادگی 4 ماهه حقوق کارگران و کارکنان شهرداری، عنوان کرد: میزان حقوق پرداختی به کارگران شهرداری ماهیانه 3 و نیم میلیارد تومان و حقوق پرداختی به کارکنان بین 4 تا 8 میلیارد است که در حدود 14 میلیارد تومان به کارگران و 30 میلیارد تومان به کارکنان شهرداری آبادان بدهکار هستیم.

شهردار آبادان گفت: مردم حق دارند که از وضعیت کنونی ناراضی باشند؛ با توجه به کاهش و کنترل هزینه‌ها میزان در آمد ماهیانه 6 میلیارد تومانی و هزینه پرداختی حقوق و بیمه 11 میلیارد تومانی همخوانی ندارد.

وی از عدم حمایت مسئولان ارشد از شهرداری آبادان گله کرد و گفت: متاسفانه دولت به این رشد فکری نرسیده است که شهرداران، پرچم دار سازندگی کشور در امور شهری هستند؛ قوانین تصویب شده توسط نماینده‌ها در مجلس در جهت کاهش درآمدهای شهرداری است و باید نسبت به تصمیمات سطح کلان اصلاحاتی صورت گیرد.

شهردار آبادان بیان کرد: چرا آبادان با داشتن پالایشگاه، پتروشیمی، بندر و منطقه آزاد اروند باید چنین وضعیتی داشته باشد؟ اگر دستگاه های اجرایی در کنار شهرداری قرار نگیرند شهرداری نمی‌تواند اقدامات لازم را به انجام رساند. در خصوص عوارض آلایندگی، به فاز دو پالایشگاه اخطار داده ایم و اگر در این هفته پرداخت عوارض صورت نگردد، اقدام قانونی خواهیم کرد.

وی از تخفیف 40 درصدی ساخت‌وساز و عوارض شهروندی در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: ممیزی و شناسایی املاک شهر آبادان امسال در دیماه جاری پس از چندین سال دوباره آغاز خواهد شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار