به هریک از راننده گان خطی روستای اطرب به نکا، چند جلد کتاب دادیم تا در مسیر خود ، بصورت امانت به مسافران کتاب دهند و مسافران نیز در شیفت رفتن به شهر یا شیفت برگشت به روستا کتاب را بر میگردانند و یا اینکه چند روز کتاب را نزد خود بصورت امانت نگه میدارند ، می خوانند و سپس به راننده برمی گردانند.
کد خبر: ۶۹۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 15 December 2018

 به گزارش تابناک مازندران، این روز‌ها که سرگرمی بیشتر افراد مطالعه صفحات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است کتاب و کتابخوانی در گوشه‌ای دنج ماهیت خود را حفظ کرده و حسابی مظلوم واقع شده است.

براساس این گزارش، البته از حق نگذریم افرادی هستند که هنوز مطالعه می‌کنند که شاید شامل دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و ... شوند و حتی اگر از نسخه‌های کاغذی استفاده نکنند نسخه الکترونیکی آن‌ها را مطالعه می‌کنند.

راز موفقیت کتابخوانی اهالی روستای اطرب نکا
 

اما مطالعه این یار مهربان ویژگی‌ها و فواید خارق العاده‌ای دارد که هر کسی آن را نمی‌داند وگرنه این طور ترد نمی‌شد.

مسئول یکی از روستاهای شهرستان نکا در استان مازندران در اقدامی تحسین برانگیز دست به کاری زد که اقشار مختلف این محیط کوچک را تشویق به کتابخوانی کرد ، بر همین اساس قصد داریم تا شما را با محمدرضا شکری مدیرمسئول کانون فرهنگی_هنری امام زمان(عج) مسجد جامع و مسئول کتابخانه بقیة الله العظم(عج) روستای اطرب و نحوه ی عملکرد و راز موفقیت او در این زمینه آشنا نماییم ، پس با ما همراه باشید.

محمدرضا شکری ، در گفتگو با ما گفت: به هریک از راننده گان خطی روستای اطرب به نکا، چند جلد کتاب دادیم تا در مسیر خود ، بصورت امانت به مسافران کتاب دهند و مسافران نیز در شیفت رفتن به شهر یا شیفت برگشت به روستا کتاب را بر میگردانند و یا اینکه چند روز کتاب را نزد خود بصورت امانت نگه میدارند ، می خوانند و سپس به راننده برمیگردانند.

وی گفت:بواسطه وجود امامزاده واجب التعظیم ، هر پنجشنبه چند جلد کتاب در ورودی حرم به نمایش گذاشته میشود ، کسانیکه به مطالعه علاقمندند بصورت امانت کتابها را میگیرند و در ۵شنبه ی هفته ی بعد برگشت داده و کتاب دیگری میگیرند.

شکری با اعلام اینکه:در طرح کوله کتاب نیز ، افرادی که دسترسی به کتاب ندارند شناسایی و به آنها یک کوله پر از کتاب تحویل داده میشود و هرهفته به درب منزل این افراد مراجعه و کتاب قبلی گرفته و کتاب جدید جایگزین میشود گفت:درحال حاضر این طرح، در مهدکودک آوا روز های دوشنبه بین ۳۸ کودک اجرا شده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) مسجد جامع روستای اطرب گفت:طرح دیگری که در دست اجراست، ایستگاه دانایی است، بدین شکل که در دونقطه ی تردد محله، بسته کتاب گذاشته و چند جلد کتاب برای مطالعه افراد و بصورت امانت نگهداری میشود.

روستای اطرب در نه کیلومتری شهرستان نکا، در مسیر جاده ی نیروگاه، بعد از روستای سیاوشکلا و در جاده حسین آباد_طوسکلا واقع شده است.

این روستا داری ۲مدرسه ی دخترانه و پسرانه است که؛ هر یک در دومقطع ابتدایی و راهنمایی می باشند.

جمعیت این روستا بالای ۱۹۰۰ نفر و نزدیک به ۵۰۰خانوار می باشد که بواسطه جمعیت و موقعیت جغرافیایی، مرکزیت شش روستای "ولاشد ، شهاب الدین ، بهزادکلا ، ملیج گاله ، گلچالسر ، اجند" می باشد.

با همت هیأت امنا مسجد جامع و کانون فرهنگی_هنری امام زمان (عج) اطرب ، ساخت کتابخانه بقیة الله الاعظم (عج) و دفتر کانون به اتمام رسید.

راز موفقیت کتابخوانی اهالی روستای اطرب نکا
 

مراسم افتتاحیه کتابخانه و دفتر کانون باحضور امام جمعه شهرستان نکا ، فرمانده ناحیه سپاه نکا ، فرماندار ، بخشدار ، مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان مازندران و دیگر مسئولین و مردم ولایتمدار روستای اطرب امشب شنبه ۹۷/۹/۲۴ همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع روستای اطرب برگزار شد.

گزارش: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اطرب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
به امید موفقیتهای بیشتر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار