نماینده نوشهر و چالوس در مجلس گفت: طرح انتقال آب که از سوی دولت به طور جدی مطرح شده است غیرتخصصی و غیرکارشناسی است و استاندار جدید نباید به این حوزه ورود پیدا کند چرا که کارهای مهم تر از آن نیز در استان وجود دارد و باید به آنها رسیدگی شود.
کد خبر: ۶۹۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 15 December 2018

قاسم احمدی لاشکی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در جلسه شورای اداری مازندران اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ تدوین شده است اما در آخرین نشست سران قوا قرار شد تغییراتی در برخی لایحه‌ها ایجاد شود. معیشت، رفاه اجتماعی، بازنشستگان و اقشار آسیب پذیر جزء اولویت‌های لایحه مطروحه است و پایداری بودجه در زمان تحریم‌ها باید دقیق دیده و بررسی شود.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی کارها نسبت به سال گذشته باید پیشرفت بهتری داشته باشد، اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه و پیشبرد بهتر کارها باید همه در کنار هم مشارکت کنند و راه‌حل های جدی برای پیشبرد طرح های نیمه کاره ارائه شود.

نماینده وشهر و چالوس در مجلس گفت: در موضوع اشتغالزایی و اشتغال فراگیر نیز در مازندران ظرفیت‌های بیشماری وجود دارد که باید در اولویت کار استاندار قرار گیرد. سنگ اندازی بانک‌ها مشکل بزرگ این حوزه است و خواستار چاره‌جویی برای رفع آن شده‌ایم.

علی اصغر یوسف نژاد، نماینده ساری و میاندرود در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پژوهش در کشور به نوعی گرفتار مسائل اداری شده است، اظهار کرد: پژوهش و پژوهش گری در حوزه اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس با اشاره به اینکه همکاری دستگاه های اجرایی در توسعه استان بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر دستگاه های اجرایی به هم کمک نکنند، مسائل اداری به کندی پیش خواهد رفت. در زمینه انتصاب ها باید شایسته سالاری اعمال شود و مدیران ضعیف باید جای خود را به افراد مشتاق کار، قوی و مطیع نظام بدهند.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه ظرفیت های استان به لحاظ نیروی انسانی، اقتصادی، کشاورزی و تجارت خارجی باید شناسایی شود، افزود: با استفاده از ظرفیت تجارت خارجی می توان شاهد رونق اقتصادی در مازندران بود.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس یادآور شد: مسائل فرهنگی، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و طلاق باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

کاهش جنگل‌های هیرکانی زنگ خطری جدی برای مازندران

علی اسماعیلی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه مازندران دارای مزیت‌های بیشماری چون جنگل و دریا است که باید به درستی شناسایی شود، تصریح کرد: جنگل و دریا دو ظرفیت مهم استان در حال نابودی است؛ جاری شدن فاصلاب به دریا، انتقال آب به استانی دیگر و کاهش جنگل‌های هیرکانی طی سال‌های اخیر زنگ خطری جدی برای مازندران شده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه اگر برای کاهش جنگل های استان راه حلی اندیشیده نشود دچار بحرانی بزرگ خواهیم شد، خاطرنشان کرد: زباله و فاضلاب مازندران را تهدید می‌کند و باید با برنامه ریزی بهتر، این چالش ها را مرتفع کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه آماده ورود سرمایه‌گذاران به مازندران هستیم، تصریح کرد: مجمع نمایندگان با وحدت و همدلی از استاندار بومی حمایت خواهد کرد.

احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در جهت عبور از مشکلات ساز و کار خود را دارد، اظهار کرد: مردم را می‌توان در قالب سمن‌ها به صورت تشکیلاتی در امور مختلف مشارکت داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های های استانداری در حوزه سلامت، توجه به ورزش همگانی است، یاداور شد: مهم‌ترین نقطه ضعف این استان، ورزش همگانی است که باید آغاز آن از اداره‌ها باشد. نشاط اجتماعی در توسعه فرآیند اجتماعی موثر است؛ در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و پیشرفته بسیاری از مسائل از طریق خود مردم و سمن‌ها حل می شود، نکته اینجا است هرکجا که مردم ورود پیدا کنند نتایج خوبی به دست می‌آید. تشکل‌ها می‌توانند با ساماندهی در قالب‌های مختلف همچون دانش‌آموزی، دانشجویی، محیط زیست و ... مشارکت جدی در حل مسائل در تمامی امور داشته باشند.

حسین زادگان به بحث پروژه های نیمه تمام وارد شد و با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که تا پایان سال ۹۷ برای افتتاح زمان دارد باید حتما تا پایان امسال به پایان برسد، تصریح کرد: مدیران قوی مسئولانی هستند که در بدترین شرایط بودجه ای به درستی به کار خود ادامه می دهند. همچنین تمامی پروژه های استان به ویژه بودجه 98 باید پیوست رسانه ای داشته باشد و همچنین سهم مدیریتی بانوان نیز در دستگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین زادگان همچنین به بحث پسماند نیز اشاره و اظهار کرد: باید به تناسب ظرفیتی که در مازندران وجود دارد به مسئله پسماند ورود پیدا کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بحث گردشکری دریایی و طبیعت باید به طور جدی ورود کرد، گفت: ظرفیت های زیادی در بخش خصوصی وجود دارد و انتظار می رود تمام دستگاه ها در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ورود پیدا کنند.


منبع: ایسنا

برچسب ها: انتقال آب خزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار