مسئول دبيرخانه بين‌المللي حسينيه ايران:
مسئول دبيرخانه بين‌المللي «يزد، حسينيه ايران» با تاكيد بر لزوم مشاركت نهادهای دولتی در ارتقای سطح برگزاری اعیاد و جشن‌های مذهبی، اهميت افزایش نشاط اجتماعی، امید به زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را با توجه به این موضوع يادآور شد.
کد خبر: ۶۸۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 28 November 2018

 «سید حسن حسینی» با اشاره به بهبود وضعیت یزد در برگزاری اعیاد و جشن‌های مذهبی نسبت به سال‌هاي گذشته، اظهار کرد: همان طور که يزد در برگزاري مراسم‌هاي عزاداري ائمه اطهار(ع) به ويژه عزاداري‌هاي ويژه تاسوعا و عاشورا و اربعين حسيني، از شهرت جهاني برخوردار است باید برای برگزاري مراسم‌های اعیاد نیز داراي سبك و سياق در خور شأن ائمه اطهار(ع) باشد.

وي با تاکید بر این که یزد در برگزاری اعیاد نیز وضعیت بسیار قابل قبولی در کشور دارد، گفت: وضعیت بسیار خوب یزد در این زمینه ناشی از تلاش و همت هيئت‌هاي مذهبي با برنامه‌ريزي و تامین هزینه‌ها از جانب آنان است.

وي با بيان اين كه این موضوع مشارکت خوب مردم يزد در برگزاری این مراسم‌ها را یادآور مي‌شود، خاطرنشان كرد: با اين وجود نهادهایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامي، اوقاف و امور خيريه و شهرداری‌ها نیز باید در این راستا همت کرده و بیشتر در اين حوزه‌ها همکاری کنند.

این مسئول همچنين لازمه برگزاری جشن‌هایی مناسب و در خور شان ائمه اطهار(ع) را برنامه ریزی، ایجاد اتاق فکر و مشارکت دانشگاه‌ها و هنرمندان دانست.

وی با بیان این که توجه به برگزاری جشن‌ها به معنای همت در افزایش نشاط اجتماعی، امید به زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار كرد: برگزاري جشن ميلاد حضرت محمد(ص) به عنوان اولین عید پس از ماه‌هاي عزاداري محرم و صفر، فاقد فضاسازي شهري مناسب در برخی از معابر بود اما با هماهنگي‌هايي كه با معاونت خدمات شهری شهرداری یزد انجام شد، آذين‌بندي بلوار امام جعفر صادق(ع) به مناسبت ميلاد آن حضرت انجام و با همكاري كسبه‌ي اين بلوار و هيئت‌هاي مذهبي نعيم‌آباد و اكبر‌آباد، ايستگاه‌هاي پذيرايي شایسته تقدیر به مناسبت این ميلاد داير شد.

وي از شوراي شهر خواستار تخصیص مكاني در خور نام پيامبر اكرم(ص) در سطح شهر و نامگذاري با همين عنوان براي برگزاري ويژه برنامه‌هاي اين مناسبت مانند جشن و نورافشاني براي سال‌هاي آينده شد.

حسینی در پایان نبود الگوي مناسب براي برگزاري جشن‌هاي ملي و مذهبي را یکی از ضعف‌های شهر یزد دانست و تاکید کرد: اگر اين الگو وجود داشته باشد، به طور قطع مردم يزد در برگزاري مراسم‌هاي شادي نيز همانند مراسم‌هاي عزاداري، سرآمد بودند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار