آیین خاطره‌گویی و رونمایی از آثار تولیدی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سالن کنگره شهدای استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ 28 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، در آیینی با حضور مسئولان از 8 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

آیین خاطره‌گویی و رونمایی از آثار تولیدی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سالن کنگره شهدای استان برگزار شد.

چهار عنوان از این کتاب‌ها با نام‌های «تشک افتو» و «گل‌واژه‌های زخم» به نویسندگی «حمید حسینیان»، «نوعروسان جنگ» به نویسندگی «مرضیه‌ جوشن» و «فرشتگان خاکی» به نویسندگی «وحید برومند» توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تولید و به بازار نشر عرضه‌ شده است.
حیف است گنجینه های نهفته در سینه یادگاران دفاع مقدس تحریر نشود
جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت، تبیین و انتقال خاطرات، رشادت ها و فداکاری های شهدا و ایثارگران برای نسل جوان و نسل های آینده ضروری است.
سرهنگ جهانگیر انصاری، افزود: حیف است گنجی که نهفته در سینه یادگاران دفاع مقدس بود، به رشته تحریر درنیاید.
انصاری انتقال این ظرفیت ها به نسل های بعدی و نسل جوان را ضروری دانست و بیان داشت: هشت سال دفاع مقدس استمرار واقعه عاشورا است و باید با تبیین این رشادت ها، مردم و به ویژه جوانان بدانند با وجود رزمندگان خستگی ناپذیر و شهادت طلب یک وجب از خاک کشور را به دست دشمنان ندادیم.
 
رونمایی از 8 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در یاسوج / جوابیه ژنرال جمعه نژاد بویراحمدی به آیت الله هاشمی

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع یادآور رشادت ها، صداقت، فداکاری و شجاعت فرزندان ایران اسلامی است، عنوان داشت: مردم با کمترین امکانات در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و برگ زرینی را به افتخارات خود افزوده و به ثبت رساندند.
انصاری گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون و مدیون خون شهدا و ایثارگران است و امروز ما چهل سالگی انقلاب را جشن می گیریم.
انصاری با تاکید بر به رشته تحریر درآوردن حماسه ها، رشادت ها، فداکاری ها و روحیه شهادت طلبی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، ثبت و انتقال این ظرفیت ها به نسل جوان را ضروری دانست.
جانشین فرمانده سپاه فتح استان به پیشرفت روزافزون کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم تحریم همه جانبه کشور توسط دشمنان، ما روبه جلو حرکت می کنیم و شاید در جاهایی این حرکت کند شده، اما هرگز متوقف نشده است.
انصاری با اشاره به اینکه در دوران جنگ بیش از ۴۰ کشور دنیا رژیم بعثی عراق را حمایت می کردند، ابراز داشت: با تکیه بر خداوند متعال و فداکاری رزمندگان و با کمترین امکانات پیروزی های غرور آفرین ما در دوران دفاع مقدس رقم خورد و امروز نیز در مناطق مختلف شاهد پیروزی جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی و دشمنان هستیم.
انصاری با بیان اینکه پیروزی های مختلف جبهه مقاومت جای بسی افتخار است، گفت: این پیروزی ها با کمترین امکانات و در مقابل مجهزترین ماشین های جنگی دشمنان و استکبار رقم خورده است.
 
رونمایی از 8 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در یاسوج / جوابیه ژنرال جمعه نژاد بویراحمدی به آیت الله هاشمی
 
 14 کتاب در حال تولید است
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین گفت : ۱۴ کتاب توسط حوزه هنری استان در محورهای ادبیات پایداری در دست تولید است.
شریف اسلامی افزود: ‌این ۱۴ کتاب مراحل مختلف گردآوری، تدوین و کسب مجوز و چاپ را می گذرانند.
اسلامی از تولید سه کتاب طی سال جاری توسط حوزه هنری خبر داد و بیان کرد: کتاب های "این جمعه تعطیل نیست خاطرات رمضان جمعه نژاد" و کتاب "حمایل خونین گل سرخ، خاطرات علی داد انصاری نیک" در برنامه امروز رونمایی شدند.
رئیس حوزه هنری استان از رونمایی چند کتاب در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: کتاب راه بیکنار عشق طی یک ماه آینده چاپ و رونمایی می شود. 
اسلامی تصریح کرد: حوزه هنری استان این افتخار را دارد که در بخش های تولید آثار ادبیات پایداری و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس پیش گام بوده و کتاب هایی در سطح ملی تولید کرده است.
اسلامی با اشاره به تولید کتاب "پایی که جاماند" توسط حوزه هنری، ابراز داشت: کتاب "فتاح" و کتاب "مقاومت خندقیان" از جمله این آثار است.
وی افزود: کتاب "مقاومت خندقیان" در مهرماه سال جاری از سوی نویسنده کتاب به مقام معظم رهبری تقدیم شد.
کتاب خاطرات جنگ های چریکی و پارتیزانی «رمضان جمعه نژاد» رزمنده هشت سال دفاع مقدس از کردستان و مناطق غرب ایران با عنوان «این جمعه تعطیل نیست» رونمایی شد.
 
رونمایی از 8 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در یاسوج / جوابیه ژنرال جمعه نژاد بویراحمدی به آیت الله هاشمی
 
چریکی بویراحمدی به نام "کاک بهرام"
کتاب «این جمعه تعطیل نیست» بخشی از خاطرات رزمنده ای است که در کردستان و مناطق غرب ایران او را به نام 'کاک بهرام' می شناسند.
جمعه نژاد از مبارزین پیش مرگ در غائله کردستان است که از زمان شکل گیری ستاد جنگ های نامنظم به فرماندهی شهید چمران به اردوگاه این ستاد می پیوندد و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان یک چریک واقعی، در قالب واحدهای شناسایی و ضربت ایفای نقش می کند.
وی چندین بار در جبهه های جنگ مجروح شد و سه بار نیز به اسارت دشمن درآمد که با درایت و هوشیاری موفق به گریختن از اسارت می شود.
جمعه نژاد حدود 8 سال در کردستان به شجاعت و دلاوری معروف بوده و جز نیروهای شاخص رزمی و عملیاتی به شمار می آمد آنچنان که رژیم بعث و احزاب معاند کرد برای کشتن وی جایزه در نظر گرفته بودند.
این چریک سالهای جنگ حالا در تکلم ، شنوایی و به از نظر جسمی دچار مشکل شده است و به گفته همرزمانش این کتاب تنها گوشه ای از خاطرات نهفته در ذهن وی است.
در توضیح این کتاب آمده است : روایت جمعه نژاد از جنگ روایتی متفاوت است. اتفاقات و رخدادهای موجود در خاطرات این رزمنده، پرده از حقایق بسیار و ناگفته های بیشمار جنگ در مناطق غرب کشور بر می دارد.
حاطراتی که گاه انسان را به تحسین وا می دارد و گاه در اندوهی عمیق فرو می برد.
کتاب این جمعه تعطیل نیست به سفارش حوزه هنری استان کهگیلویه وبویراحمد توسط مهران مظفری یاسوجی و سحر شریفی تالیف و در 3 هزار نسخه منتشر شده است.
این کتاب به مناسبت هفته بسیج در آیینی با حضور گروهی از فرماندهان جنگ ،رزمندگان و مسئولان استانی رونمایی شد.
جوابیه ژنرال جمعه نژاد بویراحمدی به آیت الله هاشمی
در این آئین جمعه نژاد برای بیان برخی خاطرات خود پشت میکروفون رفت اما به علت عدم توانایی کامل در تکلم بخشی از خاطراتش را افرادی که در کنارش می جنگیدند بیان کردند.
یکی از همرزمان جمعه نژاد در کردستان گفت : جمعه نژاد سه بار اسیر شد که یک بار آن توسط یک دختر کرد فراری داده شد.
وی گفت : در این اسارت بیش از 35 روز جمعه نژاد را وارونه آویزان کرده بودند و از وی می پرسیدند که "کاک بهرام" کیست؟ و اطلاعات این "کاک بهرام" را می خواستند. در حالی که "کاک بهرام" اسم مستعار خود وی بود.
این رزمنده دفاع مقدس گفت : یکی از مشکلات جسمی جمعه نژاد مربوط به عقب رفتن چشمهایش می باشد که در همان دورانی که وی اسیر شده بود ، چشمانش بر اثر وارونه نگه داشتن زیاد مشکل درست کردند که تا هنوز پابرجاست.
وی در بیان خاطره ای دیگر از جمعه نژاد گفت : نیروهای کرد تحت حمایت عراق با همدستی اهالی یک روستا ، تعداد زیادی از بسیجیان را سر می بریدند که جمعه نژاد این اهالی را به اجبار کوچ داده و کنار پایگاه نظامی ایران اسکان داد اما عده ای با نامه نگاری از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی نامه آوردند که در آن نوشته شده بود این اهالی باید به روستای خود برگردند.
جمعه نژاد که سواد درست و حسابی هم نداشت در جواب آن نامه ای نوشت که اگر شما می خواهید ما شهدا بریده شدن سرهای بسیجیان بیشتری باشیم ، باید این افراد به روستا برگردند. بعد گفتند که زیر نامه بنویسیم کی ؟ که جمعه نژاد گفت : با حالت مزاح گفت : بنویسید ، ژنرال جمعه نژاد!!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار