هم‌زمان با آغاز هفته بسیج، آثار موزه آستان قدس رضوی با محوریت بسیج معرفی شد.
کد خبر: ۶۸۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 23 November 2018
به گزارش تابناک : به مناسبت هفته بسیج آثار اهدایی جمعی از بسیجیان به رهبر معظم انقلاب (مد ظله‌العالی) معرفی شد.

جواد فرهمندنژاد رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار با اشاره به تابلو عکس «رزمندگان گردان شهادت در کردستان» گفت: در بخش جهاد و شهادت تالار مفهومی موزه هدایای مقام معظم رهبری در معرض دید زائران و مجاوران قرار دارد.

وی تصریح کرد: این عکس خاطره‌انگیز که هنگام شنیدن قطع‌نامه ۵۹۸ از رادیو، چهره تعدادی از اعضای گردان شهادت را به تصویر کشیده، به ابعاد ۲۷×۳۷ سانتی‎متر است که در سال ۱۳۸۹ توسط فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء به رهبر معظم انقلاب اهدا شد.

فرهمندنژاد به جزییات این تصویر اشاره کرد و گفت: در سمت راست عکس دو مطلب به یادماندنی نوشته شده که یکی «گردان شهادت کردستان عراق، خبر رادیو ایران ساعت ۲ بعد از ظهر، پذیرش قطع‌نامه ۵۹۸» و دیگری قطعه‎ای از متن شهید سید مرتضی آوینی با این مضمون «آنانکه دیروز اهل جهاد بودند، امروز هر چند در تبعیت از مقام ولایت، اهل صبر و صلاحند، اما برکات خفیه جهاد را از یاد نبرده‎اند»، است.

وی تابلو نقاشی «رزمندگان اسلام (به سوی کربلا)»، اثر حسین صباغیان را اثری دیگر با محوریت بسیج معرفی کرد که در سال ۱۳۷۶ خلق شده است.

فرهمندنژاد گفت: در این تابلو هنرمند خراسانی چند تن از رزمندگان اسلام را نقاشی کرده که با پیشانی‌بند‌هایی به سر و اسلحه به دست به سوی حرم مطهر امام حسین (ع) در حرکت‌اند.

«میثاق عشق؛ بیعت‌نامه بسیجیان با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)» اهدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از جمله آثار دیگر با موضوع بسیج در موزه آستان قدس رضوی است که وی به آن اشاره کرد.

رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار همچنین از مدال‌های ارزشمند اهدایی جمعی از بسیجیان نخبه علمی کشور به عنوان بخشی از آثار اهدایی با مضمون بسیج یاد کرد که سال ۱۳۹۲ اهدا شده است.

فرهمندنژاد افزود: مدال طلای مسابقات جهانی ریاضی IMC کره جنوبی (۲۰۱۰)، مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی قزاقستان (۲۰۱۰)، مدال طلای المپیاد ادبی (۱۳۷۹)، دو عدد مدال طلا المپیاد‌های علمی کشور (۱۳۸۸ و ۱۳۸۶)، پنج مدال نقره المپیاد‌های علمی کشور (۱۳۸۹، ۱۳۸۸، ۱۳۸۷، ۱۳۸۶ و ۱۳۸۴) و شش مدال برنز المپیاد‌های علمی کشور (دو عدد ۱۳۸۹، ۱۳۸۸، ۱۳۸۷، ۱۳۸۶ و ۱۳۸۴) از جمله مدال‌هایی است که توسط بسیجیان نخبه کشور به آستان قدس رضوی اهدا شده است.

وی درباره تابلو نقاشی «تصویر مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان، هنگام اقامه نماز جماعت» گفت: این تابلو بر روی بوم پارچه‌ای به تصویر درآمده و نشان از توجه ایشان و رزمندگان و بسیجیان جبهه نبرد حق علیه باطل به نماز جماعت می‌باشد که توسط خانواده شهید حسن تهرانی مقدم در سال ۱۳۹۱ اهدا شده است.

فرهمندنژاد افزود: تابلوی تصویر شهدا «قهرمانانی که مدالشان پلاکشان شد» دارای ۹۸ تصویر از شهدای جنگ تحمیلی، اهدایی کنگره سرداران و ۵۰۰۰ شهید ورزش کشور در سال ۱۳۹۵ است که در معرض بازدید مراجعان قرار دارد.

وی با اشاره به اثر دیگری با نام «تابلو یادبود شهدای قلعه سفید نجف‌آباد»تصریح کرد: این تابلو توسط پایگاه مقاومت شهید قدوسی قلعه‌سفید اهدا شده است و در آن لاله‌ای در داخل یک شمسه قرار گرفته که می‌تواند نمادی از شهادت در راه امامت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار