هواشناسی و مدیریت بحران استانداری مازندران درباره احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر استان هشدار دادند.
کد خبر: ۶۸۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 23 November 2018

هواشناسی و مدیریت بحران استانداری مازندران درباره احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر استان هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، گفت: سامانه پایدار جوی که از آغاز هفته در استان فعال شده بود، عصر امروز از استان خارج می‌شود و جای خود را به سامانه کم فشار و سرد خواهد داد.
احمد اسدی افزود: با فعال شدن این سامانه پیش بینی می‌شود بارش باران از عصر امروز ابتدا از مناطق غربی استان آغاز و بتدریج به مناطق مرکزی و شرقی کشیده شود.
وی با بیان اینکه با تقویت جریانات سرد شمالی بارندگی‌ها در روز شنبه سوم آذرماه تشدید می‌شود، گفت: روز شنبه هوای سردتر و وزش باد گاهی شدیدتر خواهد شد.
اسدی افزود: با توجه به شدت بارندگی در مناطق غربی استان آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: سامانه بارشی سرد عصر روز شنبه سوم آذرماه بتدریج از استان خارج می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز، با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب ناگهانی و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق غربی استان گفت: مسافران و هم استانی‌ها ضمن خودداری از سفر‌های غیر ضروری از اقامت در حریم رودخانه‌ها و مسیر آبراه‌ها خودداری کنند.
احمدی افزود: شهرداری‌ها نیز ضمن بازدید و پاسکازی جوی‌ها و کانال‌ها اقدامان پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و طوفانی خواهد بود، افزود: مردم از فعالیت دریایی نظیر ماهیگیری، قایقرانی و هر گونه ورزش‌های آبی در دریای خزر خودداری کنند.
رییس پلیس راه مازندران نیز گفت: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و گزارش‌های راهداران مستقر در مسیر جاده‌های کوهستانی رانندگان با رعایت فاصله طولی و مطمئنه در این جاده‌ها رانندگی کنند.
سرهنگ قدمی افزود: مه گرفتگی کاهش دید رانندگان در محور‌های کوهستانی را بدنبال دارد به همین دلیل افراد پیش از حرکت روشنایی خودرو را بازرسی کنند.
سرهنگ قدمی گفت: جاده‌های هراز و چالوس به دلیل بارش برف و باران در شب لغزنده است و رانندگان هنگام آمد وشد در این مسیر‌ها تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و غذای و البسه گرم به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار