به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل گمرک آستارا به ایرنا ؛ حمید رضا محمدی افزود : اقدامات زیادی در جهت روان سازی امور، بهبود تجارت و افزایش فعالیت های گمرکی با هدف توسعه اقتصادی و رونق فضای کسب و کار شهرستان آستارا انجام شده است.
کد خبر: ۶۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 28 July 2015
آستارا - ایرنا - مدیرکل گمرک آستارا گفت : با تمام وقت شدن فعالیت گمرک آستارا شاهد رونق فعالیت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در این شهرستان خواهیم بود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل گمرک آستارا به ایرنا ؛ حمید رضا محمدی افزود : اقدامات زیادی در جهت روان سازی امور، بهبود تجارت و افزایش فعالیت های گمرکی با هدف توسعه اقتصادی و رونق فضای کسب و کار شهرستان آستارا انجام شده است.

وی با تقدیر از حمایت های رییس کل گمرک ایران اضافه کرد : استقرار کامل مدل فیزیکی و سیستمی پنجره واحد تجاری و توسعه سامانه جامع گمرکی در تمامی رویه های گمرکی شامل واردات ، صادرات ، ترانزیت ، خروج و ورود موقت کالاها از جمله این اقدمات بوده است.

وی در ادامه از تمام وقت شدن قریب الوقوع مرز گمرک آستارا بر اساس تصمیمات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت : افزایش 207 درصدی فعالیت های گمرک اسکله بندر آستارا و نیز رشد 100 درصدی درآمدهای گمرک این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل نیازمند فعالیت های بیش از پیش گمرک آستارا در بازده زمانی بالا می باشد.

مدیر کل گمرک آستارا همچنین به مکانیزه شده سیستم در خروجی در ارتباط با ورود و خروج سریع کامیونها اشاره و اضافه کرد : با توجه به اینکه دستگاه ایکس ری کامیونی موجود در محوطه گمرک آستارا قدیمی بوده و جوابگوی مسیرهای ترانزیتی و صادراتی نیست ، بنابراین برای خرید یک دستگاه ایکس ری کامیونی به منظور تسریع در انجام امور درخواست دادیم که خوشبختانه مورد موافقت رییس کل گمرک ایران قرار گرفت.

محمدی در ادامه از حمایت ها و زحمات مسوولان شهرستان آستارا در جهت پیشبرد اهداف گمرک این شهرستان تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا ، گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی ، ورود و خروج موقت ، تعاونی مرزنشینان ، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی ، مبدا و مقصد کارنه تیر ، کاپوتاژ ، امور مسافری ، مرجوعی ، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک 700 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار